En regnig fredag

Jag har verkligen vänt på dygnet senaste tiden. Gör inte mycket annat än att sitter framför min tråkiga laptop känns det som. Fredagen spenderades dock utanför datorns värld. Ibland känner jag bara att jag måste hämta energi och att titta på mitt exjobb dagarna igenom hjälper inte direkt med det. Det blev lunch i Haga med en gammal studiekamrat. Vi har inte setts sedan typ 2011, då vi gjorde några kurser ihop, men nu har hon precis kommit hem från en längre resa till Cuba och vi passade på att ses. Tyvärr skulle jag till sjukgymnasten 2 timmar senare, annars hade vi förmodligen suttit kvar halva dagen minst. Det var fantastiskt kul att ses igen, mycket skratt och snack. Ibland undrar man varför i all världen man inte anstränger sig lite mer att upprätthålla kontakten med de fina människor man lär känna genom åren. Vänner och bekanta kommer och går förstås och alla trivs man inte lika bra med, vilket gör att man tappar kontakt när jobb, studier eller andra livsituationer ändras så att man inte naturligt ses längre. Men vissa personer är bara sådär lätt att umgås med och man känner sig sådär bekväm direkt..alltid, oavsett hur lång tid det går emellan man ses. Man borde alltid ta vara på de få som man verkligen kan vara sådan med. Kvällen spenderades i soffan med älskade Algot och lite gott att äta. Att komma överens med en 6 åring om film är inte det lättaste, så det blev Arthur och minimoyerna 3, för femtielfte gången (är ändå glad att netflix finns) och jag somnade efter knappa hälften på grund av min mansförkylning som fullkomligt tar musten ur mig.. host host host
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback