träningsvärk?

Kan vara sådär sjukt jobbigt att börja träna. De där första gångerna innan man vant sig och lägger in det i sin dagliga rutin liksom. Det blir ett måste, en sån där malande känsla av att man missat nåt när man inte gör det. Jag kan tillochmed bli lite stressad av att jag inte gör nåt. Jag veeet ju hur bra man mår när man väl kommit igång liksom. När kroppen blir fastare, musklerna tåligare och man blir sååå mycket piggare och gladare.

Jo ja, jag vet allt detta och ÄNDÅ sitter man i soffan kl sju på kvällen när maten är äten och disken gjord, tittar ut lite sådär ångestfyllt "vad skönt det skulle vara att vara vältränad och bara gå ut och springa en mil nu" .... men orkar man?? näää oftast inte! o gör man väl det en gång så hoppas man ju man ska vara lika vältränad som förr, så går man ut och börjar stånka sig fram några hundra meter innan man typ får sakta ner för att överhuvudtaget få luft. Då inser man att en gång per måndad funkar liksom inte för att få nåt resultat.. 

Fast, man känner sig ju rätt duktig fram tills dess att man får börja gå... finns ju inget som får ner glöden så mycket som att få börja gå! jag som är sån tävlingsmänniska.. Jag gick inte en meter på hela göteborgsvarvet 2010, fast jag inte tränat typ alls.. jag joggade ända fram i mål o sen fick ambulans hämta mig.. sååå envis är jag!! Men nu har jag iallafall blivit lite bättre. Nu kan jag acceptera att köra powerwalk-jogging så man varierar lite. Men då är det nästan så man accepterar för mycket.. att bara man blir trött så tillåter man sig sakta ner eller gå.. hmm.. det är ju inte så bra det heller.

Jag har haft sån galen migrän denna vecka och Algot har vi bytt lite fram och tillbaka för att passa ihop dessa dagar på bästa sätt (jag ville ju ha honom på Liseberg i tisdags fast det inte var min dag o så). Så igår och idag hade jag inte honom och då får man ju såndär panik att man bara MÅSTE ju passa på att träna och eftersom jag låg helt utslagen i migrän igår så fick det ju bli idag. Lika ont, men eftersom det förmodligen mest är spänningsvärk så gav jag mig ut iallafall. Blev 3,5 km jogging.. det var riktigt skönt. Och när stretchning och sånt var gjort så var faktiskt huvudvärken en aning bättre.. nu har den dock slagit till i värsta form igen så nu blir det sömn!

Varför satte jag igång tvättmaskinen så den centrifugerar nu?? smart som vanligt Hanna!
god natt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback