Åter landat..

... med båda fötter på jorden, efter mycket olika stora förändringar i mitt liv. Nu har jag kommit på plats i min nya lägenhet och plockat upp allt. Slipper leva i flyttlådor :)... Nu har jag äntligen fått internet också, så nu behöver man inte sitta och knappa enbart på sin iphone.. men tur man haft den ändå. Helt avstängd från världen annars känns det som. Har betalt räkningar och allt på den hehe.. I vilket fall som helst har det ju hänt en heeel del sen sist jag uppdaterade. Det har varit höst och vinter och är nu på väg mot en förhoppningsvis mycket vacker vår. Min höst spenderades i stort av att söka jobb och söka lägenhet. Det var intensivt. Julen spenderades med familjen i Skåne och Nyår med vänner i Göteborg. Det var mysigt och bra allting.. Jag hade Algot lillejulafton då vi firade riktigt jul med julbord o allt med stora gänget och sedan på julafton blev det bara jag, Ida, mam, pap o Carlos som käkade lax :)... Nyårs afton hade jag Kott och hos Linda och Magnus var det 4 andra barn så han hade hur kul som helst.

Ëfter nyår fick jag jobb på Orderinvest som bildredigerare för hemsida. Så jag satt mest i photoshop och med hemsidan... Det var ganska kul, men det var långt att pendla så varje vecka. Men var mysigt att vara hos mamma o pappa lite.. Tillslut fick jag jobb på Prevex i Gbg, där Magnus är en av ägarna och där Linda jobbar. Så där hamnade jag som ekonomiassistent och lite alltiallo.. Underbara arbetskamrater har jag. Det är varierande och jag trivs bra. Skönt att ha ett jobb i stan. I slutet av februari gjorde vi sedan äntligen bytet med de två som skulle ta över vår lägenhet och vi skulle ta varsen av deras ettor. Nu bor jag alltså på johanneberg igen.. o är heeeelt överlycklig för detta.. Det är min del av stan känns det som. Algot tycker det är roligt att bo nära sina kompisar igen och det är ju skönt att det nu är nära till dagis igen.

Så efter kaos har allt lagt sig och flyter på. Nu ska jag förstås fortsätta försöka bli färdig med min utbildning såsmåingom och jag ska även fortsätta söka jobb inom min egen bransch. Ett steg i taget. Känns lite lättare nu när man har inkomst och en plats att kalla hemma.

För att göra det lite lättare för Algot har vi inte så långt emellan bytena..
mån, tis - mamma
ons-tors- pappa
fre-sön - mamma

och så tvärtom veckan efter.. Så får vi varannan hel helg med honom.. känns väldigt bra nu iaf.

fick blir ett ganska tråkigt inlägg nu.. lovar ha bättre fantasi nästa gång.

Här kommer lite blandade foton...


Algot och Tova har sminkat sig till monster hehe


dålig bild, men Algot hade ju självklart 4 års kalas i Skåne med släkten.. (Hann aldrig med ett med vännerna i Gbg dock, pga allt flyttkaos osv).. Jag bakade två biltårtor iaf, med massa godis runtom..

















Tror ni han hade önskat sig Cars-grejjor eller? Han fick nog typ ALLT man kan få i det hehehe



I december hann vi med en tripp till Stockholm för 30 års fest hos Emelie oxå.. Kul att träffa hela gamla tjejgänget igen!! :) Här Anna, Malin och Emelie


Lina och Jonas blev med hund :)... lilla Siri.. en Olde English bulldog :)
Hennes svans e lång.. ser bara skumt ut på fotot :)





morfarbus....



baka julgodis med moster Ida




tomtefar och tomtemor




Nytt år....


Algots bästa vän Leo har oxå hunnit fylla år. Kalas och "dagis-killgänget" står berädda vid fiskedammen



 
packar för flytt                                 Algot tyckte man kunde utnyttja all den tomma ytan som blev till nåt roligare ;)


Stefan och Hannas sötaste lilla Alice har man fått gosa med en del. Har blivit några kvällar med dessa goa vänner.
Nu har hon blivit stor, nästan 4 månader tror jag.. Algot tyckte hon var jättesöt och sa att han skulle lära henne allt han kan och frågade henne om hon tålde ägg (hon var då 6 veckor, haha).. sen kallade han henne för Alix, så det har nu blivit allmäna smeknamnet för oss alla hehe..






faktureringstisdag på jobbet.. bara 1700 att vika, stoppa i kuvert och posta :)


mitt kök.. göööött med diskmaskin igen :D :D


lite av vardagsrummet.. ska ha fondvägg mm.. Sovdelen får ni ha bild på sen för har ingen bra nu...
superfräsch e lägenhetet iaf.. tvätt- o diskmaskin och klinkers, kakel och trägolv.. stora breda fönsterkarmar och högt i tak.. ett stenkast från Liseberg..


Nu orkar jag inte lägga in fler bilder.. blev lite lite över jul o nyår o jag lyckas inte vända hälften av alla bilder så såhär får det bli.. men men..
på återseende

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback