Söndagskväll

Söndagskväll igen då.. Var ju bara en vecka sen sist ;)... Känns mysigt att ligga här bredvid Algot.. mest för att han äntligen sover hihi, men även för Jag alltid mår bättre när jag har honom hos mig. Han ger så mycket livsglädje o kärlek, emellan sina vredesutbrott o trots.. Allt kan ju inte vara en dans på rosor ;).. O denna blogg förskönar inte.. Nåväl, ikväll har Algot varit tjatig utöver det vanliga.. Ni som har/har haft barn i 4 års åldern förstår säkert. Det e som att de liksom verkligen e helt oförmögna att vara tysta.. Han pratar o frågar o jämför o hittar på de mest meningslösa grejor, bara för han MÅSTE prata! Tillslut klädde jag på oss jackor o tog en promenad. Lekte vi var i djungeln o blev jagade av djur så han skulle springa av sig energin.. Efter en timme ute så fortsatte jag träningen inne mest Algot stod över mig o sa "de där är ju lätt" nosigt var tionde sekund följt på att han var tvungen att ligga PÅ mig o göra samma övningar.. Det blir även massa Sånna där sjukt jobbiga meningar som han fått från vännerna på dagis.. Typ: "ska jag bajsa dig i rumpan" o "jag e superman o kung så jag bestämmer allt".. Vad svarar man liksom?

En skön runda o en god kvällsmat fick jag ut av min kväll iaf.. O lite Algotmys såklart




Algot ville ta foton på "alla de supervackra blommorna" så då fick han det hehe


kvällsmat: flingor med banan, vindruvor och lite småbitar av premium dark choklad tranbär.. MUMS!



Redan i middags var vi ju ute eftersom det var så fint väder. Då vart vi på stan så Algot kunde köpa vad han ville för de pengar han fått av sin mormor o morfar i påskpresent.. det blev en hel paket med sånnahär arbetsfordon som höll Algot sysselsatt flera timmar, sjungandes på Byggare bob introt.. Det blev även ett bocchia-spel..hehe..


Kommentarer
Ida säger:

hahaha han är för go den där Algotten ;O)

Ni verkar ha haft en mysig dag!

Kraaam på er!

2012-04-15 | 22:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback