Oh the joy... of pollen-season

Nej inte alls ironisk, vem trodde det? eller?

Idag har varit en sån där dag då man vaknar och inte alls känner för att komma igång speciellt snabbt. Det blir att ligga o dega i sängen och försöka stå ut med att Algot blir rastlös och tjurar för allt, med att intala sig själv att man får vila i alla fall..Detta är dock ännu svårare när det dessutom är en av de finaste dagarna hittills i år. Varmt, soligt och helt fantastiskt vårigt.. Man får ju ångest av att titta ut och inte vara där ute och njuta och låta Algot ha roligt. Så efter en smarrig lunch så fick jag äntligen på oss ytterkläderna och vandrade typ 100 m till parken för att spela fotboll. Algot var ju helt uppe i det blå. Fick total uppmärksamhet och spela fotboll med mamma på samma gång. Han skrattade så han kunde ju knappt andas och man blir lycklig av att bara titta på honom hehe. Kändes lite sådär idylliskt mysigt att vara där med honom. Ni vet sådär som i en amerikansk familjefilm där de spelar i slow motion när de tar upp ungen och snurrar den runt och han/hon skrattar o det är sol och alla är glada haha.. Tänkte mig själv det när vi sprang där så kunde inte låta bli att skratta.

 Vi fikade lite frukt och sedan blev det promenad. Vi gick på upptäcksfärd i området och letade lite olika lekplatser och så låtsades vi att vi var i öknen och djungeln.. Vi stannade och gungade o lite sådär oxå. Blev tre timmar ute och sen var Algot helt slut! Vi var bägge desutom grymt snörvliga och det kliades precis överallt! Pollen överallt ju! så det var att köra iväg ikväll och införskaffa medocin till mig när jag verkligen inte stod ut längre. Algot har man ju redan börjat med, men sig själv är man aldrig lika noggrann med.. konstigt.. hmm... kan inte vara lathet :P

   


måååål








oh the joy! får ju bjuda på en bild på mitt vackra ansikte efter promenaden, med rödsprängda ögon och svullen näsa, pga rubriken... hehe...lite hatkärlek till våren ibland alltså..

Glömde ju förresten bort att visa de fina presenter jag fick av Åsa och Anna när de var här igår.. En jätteorange (visar inte så bra på bilden) handduk och en jätterosa matta! precis de färger jag ville ha, helt underbart!! tack finaste!




lite smaskigt från Öland oxå, tack Åsa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback