Här är jag

tog bara en liten paus över helgen. Vi hade FULLT upp med väggbygge. Mamma och pappa kom ju i fredags eftermiddag. De hämtade kotte på dagis och han blev sååå överraskad. Sen blev det laxmiddag och hemmamys hela kvällen. Jag kan inte tillägga framför tvn som man brukar, eftersom jag fortfarande inte har någon sådan, men det var desto mysigare för man kan liksom umgås utan att nån sitter helt inne i nåt prgram och muttrar "mmm" efter allt man säger hehe..

Lördagsförmiddagen gick sedan åt att såga spånskivor. Inte helt smart, i vardagsrummet med cirkelsågen, men vi fick det gjort iaf.. När vi kommit överrens om att så jag ville ha det skulle ta på tok för lång tid att göra, fick jag tänka om lite och så fick vi ta en tur till Ikea för att köpa en garderob istället för att bygga en som jag så smidigt tänkt först. Nåväl, Algot var överlycklig för att komma till Ikea för han förknippar det med att få ett rån som man kan ta själv och sticka in i en maskin som fyller det med mjukglass! Hela kvällen gick iallafall åt att skruva, såga och bygga och vid 22 var vi klara! Sååå trötta och hade såklart heeelt missat att det var earth hour.. vi kom tillochmed på att vi förmodligen både sågat, använt skruvdragare, massa lampor och dammsugaren under denna tid. Måste få säg att jag kände mig lite dum. MEN SNYGGT BLEV DET! Nu är det bara tapeter kvar.




i full fart


såga såga.. jag och mamma har monterat garderoben och placerat på sin plats medans pappa sågat reglar och satt upp täckskivor..


så vansinnigt noggrann e min pappa när han bygger, så jag o mamma blir nästan galna på honom... men snyggt och välgjort blir det!! ;))


snyggt det blir ellerhur!!


fääädit!! förrutom tapet och gånggärn till dörren. Just nu är den bara en skiva som är ditsatt så man kan inte riktigt öppna den så lätt hehe.. sååå nöjd!! tack min bästaste mamma och pappa för all hjälp!!!

Såhär blev det från andra hållet sett.. Nu har man som två separata rum. Och massa förvaring. Uppe på garderoben fick vi in Algots gamla kök. Det har jag inte haft någon plats för så jag tog bort benen och så får det agera garderob ett tag :)...

Söndagen så lekte vi med Algot och ägnade oss åt honom som vi inte hade hunnit innan. Sedan åkte vi till Frölunda torg för lite shopping.



På söndagsförmiddagen passade jag på att sätta upp en klocka över hela väggen i hallen som hade blivit fri nu när byrån fick plats i köket istället. Blev såå bra!! så rymligt och enkelt där nu.


Igår körde jag direkt till bushuset för Algot skulle på kalas med sitt dagis för att fira Tove. Han var så trött efter så han visste varken ut eller in.. När jag väl la honom så la han sig som vanligt uppe på min kind och slocknade som ett ljus. Min goa underbara unge!


Kommentarer
Emma T säger:

*blev jätte bra!!*

2012-04-03 | 21:48:40
Bloggadress: http://valkommentillminvarld.blogspot.com/
Ida säger:

vad fint det blev systra mi! ;O) ska bli så kul att komma hem sen och se hur ni har det! Pöss o kram!

2012-04-03 | 23:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback