hur hinner man med allt?

ja det kan man fråga sig.. man vill verkligen hinna blogga, men allt annat tar ju så förbannat mycket tid och energi så det finns ju ingen över när man väl sätter sig ner framför datorn. Det har varit händelserika veckor. Har försökt få in en presentation, en uppsats och tillslut oxå friggeboden i totalt färdig version (vilket är en enorm lättnad!!) ..

Jag har oxå hunnit med att vara på 30 års fest hos bästa Maja som jag inte har hunnit skriva om..




Mia sov hos mig o vi hade en super mysig helg med massa tjejsnack :)


Malin, Johanna och Emelie hade alla åkt långt för att vara med på festen :)






Söta födelsedags tjejen :)




och så förståss, vi har varit i Alicante igen.. samma hus som 2009. Heeelt underbart väder och även om jag hade lite läxa och fick jobba någon dag, så var det avkopplande och välbehövligt.. Från Malmö flög vi, jag, Peo, Algot, Lina, Jonas, Tova, mamma, pappa, mormor och morfar. Väl i Coveta Fuma väntade min älskade syster o Carlos som hade bilat från Madrid. Veckan gick lagom fort. vi hann med massa massa bad i den privata poolen och solande blev det förståss en hel hög med osså.. var iväg någon dag o handlade mat och någon timma ägnades åt klädshopping, annars var det mest god mat, gott sällskap och lugn o ro. Självklart badade vi i det helt galet varma havet osså!! På tisdagen och torsdagen hade mamma o pappa bokat tider med olika mäklare för att titta på hus och första omgången följde jag med. Skitkul att se lite olika varianter av boende och hur de skiljer sig mot sverige..





På torsdagen var jag dock mer sugen på att ligga på stranden och bygga sandslott med Algot. Ska bli kul och se vad de får för sig att köpa tillslut. Kanske blir det en och en annan semester mer i Alicante :)... På torsdagskvällen åkte Ida för att prova bröllopsklänning med mig, Lina och mamma som smakråd. Var en mysig kväll med alla tjejerna i familjen samlade.. inte ofta man gör nåt alla tillsammans.. hon var sååå fin i typ allt hon provade och jag längtar tills jag ska få se henne i den på stranden på Mallorca nästa år... eller var det nu blir sis ;) ingen press :P...

O så med träning och sånt.. det går faktiskt ok. jag håller mig till mina 2 ggr per vecka plus promenader och andra sysslor.. Som att veckan efter alicante stannade jag i skåne och målade mamma och pappas vardagsrum på ovanvåningen.. o hela veckan i alicante så körde jag hårda vattengympa pass (med alla som ville vara med, vilket blev typ alla utom morfar o pappa en dag och fyllde poolen ganska rejält där vi hoppade omkring).. I vilket fall som helst så står vågen på -10 kg och jag har inte så många kvar till där jag var 2009.. en galen känsla av välbefinnande lägger sig över en när man tränar och när man ser skilland på våg och måttband och kläder.. -8 cm på höften och känner mig redan så mycket vackrare och gladare.. Dessutom gör coachen en liten del i att jag börjar känna mig lite gladare och på väg åt ett bättre håll...

Nu ska jag lägga all min tid att göra klart min sista lilla kurs så att det absolut bara är exarbetet kvar.. dessutom ska jag såklart söka jobb!! heja heja mig!

(ps. fler bilder kommer)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback