snickeriet och modellbygge

skumt nog kom inlägget jag postade igårkväll 3 inlägg ner.. så om ni e nyfikna på lite god mat så scrolla ner ;)...

i vilket fall som helst så var idag första dagen vi skulle börja bygga modellen av friggeboden vi ritat under sommarkursen. Sena redan eftersom vi skulle varit klara med ritningarna egentligen i juni då den första delen av kursen var... men men, i vilket fall som helst så åkte jag buss idag första gången till skolan sedan typ i maj eller nåt.. vi var ute i god tid, jag och kotten. Var på dagis redan vid 8 och skulle inte vara på skolan förrän 9. tänkte vara lite flitig haha.. Men när vi kom till dagis var det helt mörkt och låst. Kunde minnas något om nåt mail för några månader sedan, när det skulle vara stängt för studiedag typ, kollade in på tavlan inne på dagiset där viktig info brukar stå och 15/8 var märkt som stängt.. oj oj! var ju tvungen att åka till skolan och prata med Erica och tänkte förklara för läraren och ta det därefter. Skrev ut alla ritningar och ner i snickeriverkstan. Där var ena lärarens dotter oxå, för de hade gjort precis samma miss med hennes fritids :).. inte bara jag som är tankspridd iaf, puh! kanske det finns någon uns av normal människa i mig oxå ändå. 

I vilket fall som helst så var det ok att ha Algot inne i verkstaden, vilket jag inte trott. Han var dock inte det minsta intresserad av att vara där bland alla högljudda maskiner och okänt folk. Han satte sig i sin vagn vid dörren och drog filten över sig och sa " jag vill hem" som svar till allt och alla som försökte muntra upp honom. Tillslut fick han en banan av Peter (läraren i verkstaden) och jag tog sedan med honom in till där jag stod, tog på honom hörselskydd och började bygga lite med överblivna träbitar som ligger i en låda där. Då tog tillslut leklusten och nyfikenheten över och han började bygga, limma, slipa, såga och allt möjligt med hjälp av den som fanns till hands hehe.. pratade med alla och var på superhumör. Åt lunch och fortsatte sedan ända till halv 4.. han var så duktig och var inte ett dugg i vägen, bara mysigt att ha honom hos sig. Han byggde en fin båt som han fick ta med sig hem. Jag hann få massor gjort. Kom hem och la oss på soffan som två slagna hjältar. Ikväll har jag lyckats vila lite och även hunnit med att träna. Känns skönt att få röra på fläsket lite.

 

 

 

   


han var så stolt över båten han byggde hihi.. han ringde mormor direkt efter skolan och berättade! :)

i tisdags byggde vi faktiskt en del av en friggebod i fullskala för att känna på hela byggprocessen. Skitkul faktiskt.. Jag jobbade med Sizar eftersom jag och Erica var de enda två som inte testat bygga såhär innan. kul att prata lite med Sizar och Oskar igen oxå, eftersom jag gick tre första åren med dem och Sizar dessutom fick barn ungefär samtidigt som jag. Har nog inte pratat med dem på typ 4 år alltså hehe..
här är iaf lite bilder från det bygget oxå



 


Sizar, Oskar och Erica i full fart






väggen vi byggde. Den enda med fönster och lutning.. :)




så här långt kom vi på två dagar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback