Blandat

När man man väl tar sig tid att skriva märker man att alla bilderna är tagna i nåt raw-format på kameran och går inte att öppna på denna datorn.. blir man arg då?? hmmm.. jaja.. iaf är det ganska tomt här, jag har så vansinnigt mycket att göra nu för tiden känns det som, så bloggen blir tyvärr bortprioriterad. Först och främst jobbar jag ju minst 10 timmar var dag mån-tors och sedan drar jag hem till götet och känner inte tiden ska spenderas vid datorn precis, Jag känner redan att man missat mycket med min lille kotte, saker han säger och gör, han växer ju alldeles för fort hehe! I vilket fall som helst så har jag även ett sidoprojekt på gång, som jag jobbar med på fredagar o lite helger.. snart ska jag lugna mig, typ ;) ... veckorna flyter på och jag trivs på jobbet iaf. Jag får roliga uppdrag blandat med mer systematiska uppritningar osv.

På helgerna har jag ju börjat tycka det är jättekul att laga mat. Väldigt udda för att vara mig, men bra blir det. jag använder oxå fritiden att göra små projekt. Känner mig så estetisk igen helt plötsligt hihi.. nu kan ni dock inte få bilder eftersom jag bara har några få mobilbilder, men jaja..


min plats på kontoret kl 06.00 på morgonen när jag börjar ;) jobbar oftast 06 - 17


kontorets kök och då även mitt "hemkök" :)


skönt att ta med sig en filt ner till sitt kontor när man är frusen på morgonen


på promenad i Lund. En fin stad faktiskt

Algot har klart hunnit vara sjuk ett par gånger under tiden jag jobbat. Jag har fått ta Vab två dagar, åka upp tidigare och suttit på sjukhus med lillen som vanligt med den sketna astman. Nu när det börjar bli höst och kallt och förkylningarna kommer, så är hans astma skitjobbig. Vi medicinerar flera ggr om dagen.. typ kanske runt 15 ggr med airomir och 2 med kortison. Det är synd om honom, han hostar och det piper. Stackars Algot, min lille kämpe.

hemma i Gbg har jag varit ute tre fredagar i rad. Heeeelt galna o skitroliga. Första fredagen var vi o kollade på tribal magdans på kulturnatta.. sen ut på stan såklart. Andra fredagen hos Maria en gång till.. denna gången annat folk i övrigt och sist förra fredagen som blev lugn men trevlig :) ... Denna håller jag mig dock hemma.. känner mig ganska trött o sliten faktiskt. Har blivit så mycket nu. Jag, om någon, borde veta när det är dags att lugna sig, men på nåt sätt lyckas jag ofta missa det helt.. hehe..

 

 


magdans



solnedgång i underbara Götet


Som jag nämnde här innan så är matlagning för tillfället ett stort intresse. Detta är en vegetarisk tallrik för tre pers ;) Rekomenderas verkligen!!

 Den innehåller smörstekt sparris, romanesco (kokt), brysselkål, broccoli( ungnsstekta med ost över blir underbart gott), stekt svamp och fetaost.. serveras med vitlöksbröd o flingsalt!


Algots nya favvomåltider är potatismos!! och äggfri pepparkaka (då menar han pannkaka, han vet vad det heter, men envisas ändå kalla det för pepparkaka).. Dessa äggfria varianterna är vansinnigt svåra att vända utan det blir en enda gegga, men vad gör man inte för sin lille kotte :D ... han ska klart hjälpa till att "baka" dem varenda gång osså. Mamma har frågat efter receptet inför deras vecka med kotten så skriver det här.. kanske är det fler som kan ha nytta av receptet :)


4 portioner:

3dl vetemjöl
2 tsk socker eller 1/2 tsk vanillinsocker
1 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
6 dl mjölk
3 msk smält smör

Blanda i alla torra ingredienser
Vispa i mjölken o tillsätt smöret 

( OBS!! använd en bra, hal stekpanna o smör/olja när ni steker!!)


tyvärr är de lite finare middagarna fotograferade med den andra kameran hehe.. fler recept kommer :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback