En himla massa blandat


Älskade Göteborg från älvsborgsbron i Maj månad.. hur vackert som helst!! 

En månad har gått sedan sist. Det har inte funnits tid eller ork för bloggen tyvärr, men nu så.. ligger hemma sjuk idag så passar på att uppdatera lite. Vi åkte ju till Skåne den 31e april, jag, Algot och Peo. Detta för att Peo hade fredagen ledig och vi fick en tredagarshelg. Vi var på valborgsfirande i Sibbhult och 13års fest hos kusin Albin bl.a. Mamma o Pappa hade precis rivit ut sitt gamla kök och vi ägnade mycket tid med att slipa väggar och spackla mm. När Peo sedan åkte hem, så fortsatte jag med renoveringen tillsammans med mina kära föräldrar. Algot o jag hann träffa massa vänner o släkt, Algot fick även tid att vara hos sin farmor o farfar mycket och så var vi en del hos min mormor o morfar. Det blev nästan 3 veckor i skåne. 3 färder till Ikea och lite varstans för att köpa kök och sedan var Göran där och hjälpte installera, det skulle läggas klinkers, trägolv, spacklas, målas, slipas.. första veckan lagade vi mat på grillen samt i husvagnen..  Jag hann även få ny medicin, eftersom min inte fungerat så bra..



Valborg gick jag o Peo en runda i Sibbhult för att kolla majbrasan


Albin fyllde år 1 maj. Göran, mamma o André på kalaset


födelsedagsgrisen längst till höger ;).. Albin e makalöst bra på gitarr, han spelade o vi sjöng på kvällen sen

 
Peo o André underhöll alla :D

min dricka.. mums :)


Tova o Algot leker i Lina o Jonas trädgård. De bor i hus nu ju.. Så fint!

Utanför Linas hus


Lina klipper sällan :P hahaha

Nåväl, på måndagen efter peo åkt så var jag med Albin och Andree i Hällevik för att se MAIF möta IFK.. Gärt hade biljett över.. Det var skitkul! jag var nog bland den enda på hela läktaren som höll på IFK.. synd att de fick sitt mål bortdömt bara :(.. hade varit så gott med en vinst.

Grymt att sitta så nära planen för en gång skull. Strandvallen är inte riiktigt lika stor som Ullevi :) hehe.. tar ca 7000 pers.. Ullevi tar åtminstonde 18 000...








Jag, pappa o Algot åkte till IKEA i älmhult på torsdagen för att kolla på kök. Algot tröttnade, så han tog en paus. Snacka om att Algot är trotsig för tillfället.. Det enda som hjälper mot hans utbrott är att ta foto, för då skäms han haha


på lördagen blev det IKEA igen, samma tre plus mamma.. nu plockade vi allt till köket. Träffade även Kicki o Fredde som köpt nytt hus och skulle köpa hela sitt nya kök just denna dag.. det blev tre gigantiska vagnar så jag fick hjälpa till att köra lite ..


dragit bort tapeter, spacklat det första o slipat


jag råkade gå in i en list som hade spikar överallt, tre av dem satte sig i foten.. AJ!


plocka ner gamla köket med hjälp av Göran


jag har grundmålat alla väggar och fönsterna.. ser ut som ett katastrofområde :D
gamla spisen står installerad sålänge mitt i köket så det går att laga mat



helspacklat väggarna med nån gips så väggarna ska se murade ut. Här målar jag vitt
börjat montera luckor och skåp, kyl o frys är flyttat


mer är på plats


spishällen på plats i ön..


Peo målar det sista vitt


tapetsering av fondväggen


osså trägolvet. fortsättning följer.. spännande o se hur mycket mer som hänt nästa gång man kommer hem..


Algot hjälper mamma o handla nere på konsum i Sibbhult


På maxi med mormor o morfar

Sista helgen vi var nere, fick Peo ledigt tors-sön så då kom han ner igen. Vi var på kalas hos min mormor o firade sedan både Peos bror o mamma som oxå fyllde år samma helg. Träffade Linus o Carro o såg även Barcas sista ligamatch, då de lätt tog hem Ligan. Härligt att de fick vinna den eftersom champions leauge inte gick lika bra i år.


 
Hos min mormor på kalas
    
Algot busar hos min mormor o morfar




Algot o Leon leker på Leons rum
 

sötnosar

Väl hemma i Gbg igen så var det sååå fint väder. Algot fick vara på dagis för han inte träffat sina vänner på ett tag, men all annan tid var vi ute, i slottskogen och på lekplatsen här utanför.


underbara trädet utanför fönstret hade slagit ut när jag kom hem.. 

 
Algot har fått syn på gbgvarvet-linjen som precis hade målats upp i slottskogen. "mamma, jag vill osså springa" o iväg.. det var bara till att följa efter :)

 
tomatfika.. han e heelt galen i tomater så det blir alltid småtomater istället för frukt när Algot får bestämma
.. sen byggde vi sandslott


spelat fotboll, måste ta en liten paus o fundera


På torsdagen kom Linus, Carro o Leon till stan, för Linus skulle jobba här uppe två dagar. Jag, Carro o småkillarna passade på att få massa rolig tid tillsammans. Vi var på plikta, promenerade över nästan hela stan och var uppe vid utsiktsplatsen vid Masthuggskyrkan, samt var på villervalla där Carro shoppade lite till Leon. På fredagskvällen hämtade vi ut våra nummerlappar inför gbgvarvet, där de ju alltid har en mässa med massa löparkläder till lägre priser oxå. Jag köpte byxor och tröja (Craft) att springa i..väldigt bekvämt, det märket har grymt bra träningskläder, glider inte upp o sitter där det ska :) . 350 kr för alltihop var ju bra pris osså.. Carro köpte likadant :)

 
Jag o Carro provade nya polkachokladet.. hmm.. det var helt ok.. varken mer eller mindre :)


på plikta leker Algot o Leon i sandlådan. Höga luftfuktigheten gjorde att Algot var mer lockig än vanligt.. haha
skruvlockar lite överallt :)


carro hjälper till att fylla spannen








uppe vid masthuggskyrkan e fin utsikt




lördagen den 22e kom. Vi sprang Göteborgsvarvet igen. Som jag nämnde tidigare så hade jag börjat med ny medicin, av vilken jag mått extremt illa och inte kunnat äta. Så ganska otränad pga lathet och utan energi bestämde Jag och peo oss därför att ta det lugnt. Jag gick dock inte en meter, sprang väldigt sakta och peppade Peo som helst ville hoppa av varje meter efter milen hihi.. i vilket fall som helst så kom vi i mål. Det blev runt 3 timmar, men vi är glada ändå :) .. man kan ju inte lyckas varje gång hehe..

Det var så vansinnigt varmt denna dag, 26 grader och kvavt o ca 100 personer kollapsade längst vägen pga vätskebrist o utmattning. När vi kom till avenyn, 15 km sprungna, så var vattenmuggarna slut, så vi fick inget förrän långt senare. Allt som allt slutade det med att Peo trillade i mål. De drog upp honom och sprutade vatten så han piggnade till. Vi gick hemåt och jag kände mig slut, precis som förra året. Kunde inte orientera mig och började fråga peo vart vi skulle. Sedan blev jag jätteyr. Satte mig och sa att jag inte kunde gå mer. Vi fick ringa o säga mamma skulle hämta bilen hemma hos oss en bit därifrån och sedan köra o hämta oss. Vi gick ner typ 50 m till en större väg och där svimmade jag sedan av. Peo hade sprungit upp på stora vägen och stannat en sjuktransport som sedan kallade på ambulans. En polis stannade osså o hjälpte till i väntan på ambulans. De 10 bilar som sahlgrenska har, körde fram o tillbaka hela dagen.. 61 personer från loppet fördes till sjukhus denna galet varma dag. Bara jag och en till av de som sen låg på sahlgrenska, som hade tagit sig i mål :) 

 




fått medalj :) sitter i gräset och vilar mig lite

  
på sahlgrenska


Dagen efter tog vi en promenad i solen när mamma, pappa, tova och Lina åkt hem. Vi var uppe vid masthuggskyrkan igen och tog lite foton



 
Götaälv bron o läppstiftet


me


jump


jump




--------------------------------------------------------------------

Ps. tror jag slagit mitt eget rekord i många bilder denna gång, med 62 st i samma inlägg :D Hoppas det uppskattas med många bilder hehe..

(o Carro, jag har många på Leon från parken om ni vill ha dem! i o med du glömt er kamera)


Kommentarer
Carro säger:

Jaaaa bilder älskas :) Lååång uppdatering, att du orkade, hihi :)



Tack för mysiga dagar tillsammans. Hoppas att ett nytt tillfälle för det kommer snart!



Duktiga ni som fixade varvet trots allt. Hejaaaa!!



Tar gärna lite bilder från när vi var hos er, fick ju inte ihop så många själv ;) KRAAAAAAAAM!

2010-05-26 | 14:10:27
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Peo säger:

Nice! Hittade du minneskortet till D90an? ;)

2010-05-26 | 14:20:30
Ida säger:

Äntligen har det hänt nåt här! Det har varit torka länge nu hihi. Det verkar som köket blir toppen, tur mamma o pappa fick lite hjälp! tur allt gick bra på varvet, och att du blev bättre fort igen. Ska bli så skoj att åka hem i sommar! Kommer nog till gbg också tror jag. Ska ni med till Örn? kraaaaam systeryster

2010-05-26 | 18:15:48
Bloggadress: http://madrida.blogg.se/
Sandrah säger:

Oj herregud vilket inlägg! Skitkul att se bilder från renoveringen.. vill se MEEER!

Usch att du svimmade, men skönt att det gick bra iaf och att du tog dig i mål :)

Inte kul med trotsig unge, det har jag en (två) här hemma också :)

2010-05-27 | 11:49:10
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback