Metaltown

I fredags var det dags för årets Metaltown i frihamnen i Gbg. Jag fick hänga på Johanna och hennes gäng. Hon e en klasskompis från Karlstadstrakten, så var ett gäng på typ 8 från där.. sedan är hennes kille från gbg, så det var ett stort gäng av de som kom osså. Vi var nog lite över 20 pers som slog oss ner i solen under Götaälvbron på hisings-sidan i strålande sol och drack lite öl o snackade.. man hörde ju musiken från stora scen skitbra där eftersom det var precis i närheten. Till en början var vi hela gänget, men sedan delades vi upp lite så man gick på det som passade en i smaken. Det blev en sjukt härlig kväll, med massa underbar musik. Kvällens huvudpunkter var Sabaton och Rammstein, både helt fantastiska!!






Johanna blandar grogg ;)


jeltzin ur box haha.. kom igen Björn


Hanna-joHanna


grym bild haha


Vi började med Katatonia, sedan sonic syndicate och Nile.. därefter blev det Coheed & Cambria innan lite Garcia plays Kuyss.. vi lyssnade bara på endel en stund så att vi hann ut o sitta lite i gräset o dricka öl emellanåt hehe.. o samla ihop gänget. Sedan drog vi iaf in för de sista två, sabaton och Ramstein.. uuuunderbart!!


tre glasögon med tjejer bakom haha


i gräset igen.. grym plats vi hittade där ju.. nästan hela gänget på plats



Sabaton, lyckades med en kul bild :)


RAMMSTEIN!!!!!!!!! DU... Du hasst.. ;)

det blev hem till sängen därefter, heeelt slut efter en lång med kul dag. Lördagen väckte Algot mig vid 8 och det var bara att upp o hoppa. Fixade till mig, käkade och lite annat innan det var dags att åka igen. Denna gång var gänget lite sent ut eftersom de var mer trötta hehe.. Men Maria skulle ju med denna dag, så jag o hon träffades i regnet under bron. Vi började så smått.. När resten kom så satt vi bara en kort stund innan det var dags för finntroll att spela. Vi var inne, satt lite i öltälten eftersom det regnade.. hittade sedan gratis ponchos, samt att jag hade mitt regnställ på mig så då kunde vi stå ute mer.. det slutade regna framåt kvällen iaf. så blev ännu en mycket lyckad kväll, med om något, ännu bättre band. Vi såg Sodom, Finntroll, Soulfly, Hellyeah, Dark tranquillity, Bullet for my Valentine och så absoluta höjdpunkten på festivalen INFLAMES!!!!!!!! :D :D :D :D:D:D



finntroll


blöta men glada






Amon Amarth!! gryyyyyyyymt


öl i regn.. o en strandstol haha (regn är bäst tydligen)


ja, Maria o Björn kollar på Soul Fly




Robin, Maria, Johanna o Jag kör snyggaste bilden för kvällen

'
Johanna fick bra plats på Dark Tranquillity... Det var tråångt för den minsta scenen.. konstigt med ett så bra band.

Jag o Johan i öltältet


Mia o Johanna..


Var är Dreadsen Anders???? bäst som vanligt ändå !!!


trååååååångt var det här..INFLAAMES avslutar kvällen!  Hela gänget trängde sig in precis vid kravallstängslet.. det gick inte stå stilla och efter detta fick jag inte upp kameran nåt mer, så blev inte många bilder..


NÖJD!!

måste tillägga att Come Clarity var magisk!!!! man var nära tårar!
en underbar helg!!


Kommentarer
Emma säger:

**finns ingen som kan göra låååånga inlägg som du =)**

2010-06-21 | 12:02:16
Bloggadress: http://valkommentillminvarld.blogspot.com/
Ida säger:

nice! verkar som ni hade riktigt skoj! ;O)

2010-06-21 | 13:43:25
Bloggadress: http://madrida.blogg.se/
Sandrah säger:

Åhh verkar ha varit toppen :) Btw har jag också sån jelzin på box här hemma!

2010-06-21 | 19:36:06
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/
Ida säger:

men Hanna, jag gissade rätt på bägge att det var sanning! haha jag kanske skulle varit med där! :O) hihi men roligt att höra er i radion! går bättre nästa gång! kram!

2010-07-01 | 20:47:34
Bloggadress: http://madrida.blogg.se/
Ida säger:

attans jag skrev på fel inlägg, men du fattar att det var den där sanning eller bullshit-grejen jag menade hihi :O)

2010-07-01 | 20:48:41
Bloggadress: http://madrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback