Målare...typ :)

Förra veckan så har det vart Kulturkalaset i Göteborg. Jag försökte ta mig till stan många av kvällarna för att kolla på uppträden, men regn och andra omständigheter har lett till att det bara blev en halv koncert för mig hehe.. skumt, men ibland kan man inte riktigt styra över allt.





En kväll bakade vi iaf kanelbullar här hemma. Algot hade superkul och kavlade och sjöng och knådade.. Han åt hellre smöret än att bre det på smeten när vi skulle göra fyllning dock :D










Mån-ons målade jag iaf om till en vän som jag tjatat på hur länge som helst, att han måste ju göra något åt sina alldeles bedrövliga tapeter :P.. I alla fall så satte jag fart på honom att skaffa färg och sen gjorde jag jobbet. Snällt va??


Innan, en vit strukturtapet och gul-blå bård längst med taket.


teee... bara ett internskämt haha


dag 1..tre väggar klara, de som är ljust beiga. Taket färdigt och lampan upphängd. Redan 1000 ggr bättre





börjat med fondväggen.. mycket tejp o fick måla varje rand 3 ggr


dag 2 mörkbruna klart


dag 3 mellanbruna kvar


bara lite förfining kvar längst med lister osv




var tvungen att putsa fönstrena osså.. det var katastrof!!!


Klart och inrett :) bara gardiner och lite tillbehör..typ filt o kuddar :)


nightlight




blev snyggt. Jag älskar att måla även om fondväggen tog tid.. med det är det värt när man ser slutresultatet :) har väl snart målat typ alla former o färger man kan tänka sig hehe.. hos vänner, släkt, skola och företag.. jag borde blivit målare istället kanske? :)

Torsdag så var det superfint väder och jag o Anna hade picknick i Slottskogen. Way out west festivalen hade spärrat av nästan hela parken, men vi fick plats ändå hehe..  På lördagen träffade jag Maria M för fika, snack och lite shopping på stan o, på söndagen följde hon med oss och tittade på IFK, när de spelade 0-0 mot Helsingborg. En händelserik helg :)

Denna veckan har varit mycket skissande och ritande. Håller på att rita ett uterum till bekanta. Det är kul och man kommer igång lite med programmen inför jobbstarten, vilket är skönt. Igårkväll träffade jag Maria A och Malin o vi snackade och drack lite vin och öl. Isa kom senare och vi gick ut på Skål o Rockbaren samt nårra andra ställen på vägen hihi.. var en helkul onsdagskväll för att fira att vi nu alla e tillbaka i Gbg efter sommaren :D hehe.. mina goa vänner!! Har inte blivit några bilder på några dagar nu tyvärr. Ni får hålla till godo med dessa så ska jag bättra mig.


Kommentarer
Ida säger:

Vad mycket du har för dig! Skoj! ;O) vad fint rummet blev, jättefint! att du orkar! hehe hur går det med uterumsskissandet? jag är inne på min nästsista jobbenatt nu, skööönt! jo, en annan grej... hur gick det med designen du skulle göra till min blogg? hihihi ;O) pöss på dig syrran!

2010-08-20 | 04:25:33
Bloggadress: http://madrida.blogg.se/
Carro säger:

Du är duktig Hanna! Blev jättefint ju :) Hoppas allt går bra på jobbet på måndag. Kram

2010-08-20 | 09:59:14
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Sandrah säger:

Men gud vad duktig du är då!! Du har sån fantasi också och alltid blir det skitsnyggt!

2010-08-20 | 12:10:50
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback