skåne o påsk

(ok Carro, här kommer den äntligen hihi)


Skärtorsdagen åkte vi till skåne. Härligt att komma ner till familjen när det är påsk. Jag och Algot åkte redan halv 7 på morgonen. Trötta o slitna fick vi iaf en god frukost på orderinvest. Sov ganska mycket under förmiddagen hemma i Sibbhult sedan. Skulle till min mormor o morfar o hälsa på, men det var ingen hemma. Vi fick hoppa över det. Vid 6 kom Peo o vi mötte upp honom i Broby när hans föräldrar hämtat. Kvällen spenderades i Fjällkestad, dit min kära syster yster nu flyttat med sin Tova o Jonas. Jättemysigt litet hus, nyrenoverat, med en fin trädgård och massa massa plats för djur, spring o bus.. stora ängar precis intill huset. Emmy var osså där så Lina klippte henne, mig o Algot.. sen klippte jag Lina. Duktig var jag :P


Em har granna föödar ;)

Lina o Emmy..klippning på gång.. undra om min syster någonsin e ledig hehe


Långfredagen sprang vi en lång runda o spenderade sedan kvällen med Carro, Linus o Leon. Algot hade bestämt sig att han skulle följa med, men när vi väl satt i bilen var han helt förtvivlad och skrek efter mormor o morfar, så det blev att lämna honom hemma. Det blev iaf en supertrevlig kväll, precis som det brukar bli med dem.

Påskafton firade vi som alla högtider, först hos Peos familj, med massa mat och trevligt snack. Därefter hos mormor o morfar, med mamma o pappa oxå. Där spelade vi ett presentspel där vi köpt saker för ca 25 kr.. var skitkul!! Söndagskvällen kom sedan Lina o Tova o firade med oss lite. Letade ägg osv. Allt som hör till Påsken till, fick vi in..






kast med liten kyckling :)


Påskmiddag nr 1 hos svärföräldrarna


paketspel hos min mormor o morfar efter påskmiddag nr 2


Peo spelade lite biljard hehe




Påskäggsletning hos Algots mormor o morfar på söndagen


Tovis hade osså kul




Måndagen sprang igen och sedan åkte vi tillbaka till Götet. Veckan har därefter spenderats på skolan o sökt jobb, äntligen börjat med det!! hann även med en lunch med Anna.


snyggast AB

I torsdags fick jag sedan för mig att riva alla tapeter i köket och börja måla. Därför har det varit så tyst från mig här inne på bloggen. Haft fullt upp! Målade torsdag och fredag, idag har jag försökt göra min snygga väggmålning klar, men blir aldrig riktigt nöjd.. men jaja, det kommer bilder såklart, när jag är klar!! :D


Algot ville posa igen ;).. alla renoveringsbilder får vänta tills det är klart.. roligast så ;)




Glömde ju nämna att jag självklart sett bägge Champions L matcher som Barca spelat mot Arsenal, senaste i tisdags, där Messi visade vilken som är världens bästa spelare.. 4 mål.. ojoj vilken uppvisning. Nu ser vi fram emot semifinal och final osså!! innan cl matchen var vi såklart även på Ullevi för IFK- Djurgården 1-1... kämpa på mina kära änglar!

Just för tillfället är det el classico som gäller, så nu ska jag återgå till full koncentration på tvn hehe.. 1-0 hittills..o ja, Messi såklart!


Kommentarer
Elin säger:

Kul med mycket läsning o bilder! Kram på er.

2010-04-11 | 09:10:07
Emma säger:

**Va spännande, längtar redan efter bilderna på väggen, ha det gott, kramen/Emma**

2010-04-11 | 09:18:13
Bloggadress: http://valkommentillminvarld.blogspot.com/
Carro säger:

TACK! ;) Undrade ju vart uppdateringen tog vägen, men nu fick jag förklaringen :) Ska bli spännande att se vad du nu har målat för något!



Kul med massa bilder! Kram

2010-04-11 | 12:22:20
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Ida säger:

Jag vill osså va mä ju... hehe ni verkar ha haft riktigt mysigt i påsk! Vi målade ägg också och käkade köttbullar och sill... :p Nyfiken jag blir på vad du har målat, skicka bild fort! kram kram!

2010-04-12 | 04:07:24
Bloggadress: http://madrida.blogg.se/
Sandrah säger:

hur går paketspelet till?

2010-04-12 | 08:10:10
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback