en vanligt ovanlig vecka

Dagarna bara flyter in i varandra när man går hemma. Man hinner för all del inte vara just hemma så mycket. Att hinna med skrivandet här blir lite slentrian sådär.. men men.. nu är jag här igen iaf. Förra veckan satt jag och sökte lite jobb på chalmers som vanligt, mest Algot fick leka av sig på dagis.. Jag o Kott var oxå på arbetsförmedlingen och förklarade hur mycket jobb jag sökt osv. I torsdags hade Algot andats dåligt i ca 4 dagar, så det blev akuten tillslut. Fick ingen tid hos läkare förrän fredagsmorgonen, så vi åkte in för att kolla att syrehalten såg oki ut sålänge även om han inte var så dålig som han brukar. Han hade då feber och syre på 95.. alltså på gränsen av vad som är ok.. men vi kände att vi klarade läget hemma, så vi åkte utan att ha träffat läkare där. På fredagen fick han inte sin vanliga astmadoktor, utan en kille som jag kände inte lyssnade ett dugg på mig. Han tyckte inte Algot behövde några andra mediciner, skickade bara hem oss efter konstaterat att han var lite svullen i halsen och det nog var en infektion i luftrör och svalj.. så han fick gå o låta som ett sågverk ett par dagar till typ.. hmm.. stackars liten!!

Jag springer nu varannan dag för att träna till varvet och förra veckan blev det ett par ggr då jag sprang kanske 6-8 och gick lika många km..

Ett par dagar har även varit sådär riktigt kaos, sånna dagar som man förmodlingen kommer ihåg långt framöver. Jag är så tacksam över alla vänner som ställer upp för oss och finns att prata med.

I lördags gick vi iaf ut ganska tidigt och spelade fotboll med Algot i slottskogen.. ett par minuter åt gången såklart, eftersom han inte orkar mer med sin astma.. därefter fick vi för oss att fortsätta promenera över till norra älvstranden och ta promenaden längst med vattnet.. det var bara att det stormade och vi kunde knappt hålla oss kvar på älvsborgsbron haha.. var en skön promenad iaf.. den blev 16 km lång tillslut. Vi var inte hemma förrän 6, så då blev det bara mat och lite lugn framför film.






































I söndags tog vi tag i lite städning hemma, med en paus för att se IFK på gamla ullevi såklart.. De mötte elfsborg och ska jag vara ärlig så var jag inte supersugen att gå, som jag annars brukar, eftersom de förlorat nästan alla matcher hittillls.. iaf var vi på plats halv 1... efter 5 minuter kom 0-1 målet för Elfsborg och jag funderade på att gå hem i halvlek.. sedan rött kort för IFE s målvakt. på det 1-1.. innan halvlek 2-1.. det var match igen och klacken var i sitt esse.. fotboll precis som jag älskar den.. aggressivt och målfarligt och bra tryck.. I slutet av matchen satte IFK 3 till och vid 91 minuter spelade stod det alltså 5-1... jag vrålade så jag hade ingen röst kvar.. åh vad härligt för mina älskade änglar att få vinna!!! hoppas turen vänder nu och vi kan komma ikapp de i täten..

På eftermiddagen blev det full fart hemma. Vi har pratat länge om att byta vårt sovrum med Algots och nu tog vi tag i saken. Han behöver mer plats och vi mindre.. för extraytan samlar bara massa skräp.. Det tog väldigt mycket längre tid än man tänker, som alltid med sådana projekt.. men snyggt blev det!! underbart.. jag är så himla nöjd. Har även sytt nytt överkast och ska köpa nya gardiner till sovrummet så är det toppen! Dessutom hann jag med att börja på ytterligare en väggmålning. Denna gång vardagsrummet. Den var egentligen meningen jag skulle gjort i december, men hann aldrig.. bättre sent än aldrig heter det ju :)..

Denna veckan har sedan rusat förbi i en himla fart.. Har inte hunnit med så mycket. I tisdags var jag dock en runda på Ikea och inhandlade lite smått o gott till nya sovrummet och Algots rum.. en liten hylla, en matta, spotlight, filt mm...På kvällen var jag sedan hos Kenneth o kollade barca-matchen.. kul som vanligt! 

nu har jag helt enkelt inte hunnit med att ta foton och bara för att det inte ska ta ännu längre innan uppdatering så får jag lägga upp det sen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback