Emmies examen och veckan

Måndags åkte vi hem 07.00 från Hässleholm till Gbg. Var framme vid 9. Tog mig till Backaplan för att lämna min resväska snabbt till Peo. Hann precis tillbaka i tid till Barnmedicin på kunghöjd för hans astmaåterbesök. Hon lyssnade på honom och allt verkade bra. Han ska fortsätta med sin medicin. De tog blodprov för hans äggallergi (som ju nu är helt meningslös).. sedan gick vi inom lagerhaus för att köpa ljus till ljusfatet i 50-talsstil som jag köpt till Emmie i examenspresent. Åkte till dagis o lämnade Algot o sedan hem för att byta till lite snygga kläder, sminka sig o göra vid håret, samt äta. Skolan kom jag till runt 12.30. Jobbade med projektet till 15.30 och därefter blev det snabbfika med Emelie (på besök från Sthlm), Maja och Anna, innan vi gick till Emmies examenspresentation. Hon hade gjort ett kallbadhus i Grebbestad och det var så himla fint. Allt var så genomarbetat och hon fick ris och ros, men blev godkänd och är nog nu första i klassen att ta examen och bli ARKITEKT!.. Allt som allt tog det nog 2 timmar. Vi fixade lite med presenterna på skolan för några skulle göra fotoalbum till henne. Vi var 6 tjejer från vår klass (den jag gick med 1-3:an) och så Emmie då... Iaf kom vi till "Katapult", där festen skulle vara, runt 8. Det bjöds på ostbricka och vin. Vi stannade till lite över 12 och jag, Malin och Anna hade sedan följe hem. En låååång men helt fantastisk dag. Peo hade hämtat Algot och han hade somnat redan vid 6 på kvällen. 


Emmies modell över kallbadhuset.. så himla fin


vi hjälper till att förbereda lite.. Emmie, Emelie och Maja här


tjejgänget på Katapult... f.v. Johanna, Maja, Malin, Anna, jag, Emmie och Emelie






Tisdagen spenderades på skolan, med en lite huvudvärk, annars lugnt. Vi kom en del på vägen, onsdagen, som bekant, spenderades på akuten. Kvällen hann jag ägna lite till arbetet iaf och intervjuade lite för att få fram lite planlösningar.

På torsdagen hade jag Algot med mig till skolan till kl 11. Sedan kom mamma upp till Gbg för att passa honom. Då kunde vi jobba på en hel del. Mot kvällen tränade jag och gjorde lite skolgrejor. Mamma hade maten färdig när vi kom hem. Lyx det! jag färgade mitt hår helt svart igen, efter haft nån enstaka blond slinga som jag inte trivdes med. Sen klippte jag Peo innan klockan var mitt i natten och vi var tvugna att sova.

Fredagen kämpade vi vidare med bygga modell och blev klara. Hade handledning som gick skitbra!! och sedan stack jag hem vid 3 för att fixa till mig inför kvällen.



min nya friss.. fast här med blonda slingor..

Kommentarer
Emma säger:

jättefin frisyr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-03-29 | 20:01:54
Bloggadress: http://valkommentillminvarld.blogspot.com/
Anonym säger:

Vilken fin tunika du har på de 2 sista bilderna! Var har du hittat den? Kram

2009-03-29 | 23:12:34
Carro säger:

kommentaren var från mig, mitt namn försvann visst ;)

2009-03-29 | 23:13:05
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Hanna säger:

hittat den på ullared förra året :) hihi.. har knappt använt den nån gång bara

2009-03-29 | 23:56:29
Bloggadress: http://kompez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback