Skånevistelsen

Ja, så var det ju veckan som gått. Det blev solande, slappande och busande med Algot o Tova. Det var härligt att vara hemma i Skåne. Dock kunde jag inte göra så mycket besök som jag önskade för Tova fick vattenkoppor (och jag fick vara barnvakt lite, förmodligen smittade hon då även Algot som kommer få dessa härliga kliande prickar snart möjligen) och jag ville ju inte riskera att föra smittan vidare bara ifall ifall eftersom det är väldigt smittsamt. Trots det så hann jag innan iaf vara en hel del hos min mormor och morfar och de fick busa med kottis. Dessutom var jag i stan hos Lina och hos Algots farmor och farfar i Broby. De skämde bort oss med glass och jordgubbar för övrigt :).. Jag och mamma tränade lördagen och söndagen. Vi sprang lördag, 7 km och gick nästan 1 mil på söndagen, då var även pappa o Algot med. Ätit gott osså. Vilken lyx det är att vara lite hemma hos mamma o pappa alltså :).. 


hos Lina tittar Tova och Algot på "i drömmarnas trädgård"...


Algot kramar sin idol :)


en söt liten prickekorv :)

Algot och Tova plockade blommor till sin mormor :).. i rabatten, men ändå

Var även på min kusin Albins avslutning på fredagen.. på Mölleskolan där jag själv gick som liten. Hur trevligt som helst att se de små sjunga och spela (Albin var ju skitduktig på att spela osså..framtida showartist? hihi), samt prata lite med gamla lärare som tydligen alltid lyckas känna igen mig hihi.. 


min kusin Albin gitarr, Tovas kusin Klara piano :)


det ösregnade, så alla trängdes i gympasalen.


Albin stylar som vanligt :) hihi


avgångsklassen fick blomma. Albin börjar 6:an till hösten ju och därmed en annan skola.


Tova o Algot dansar i väntan på Albin

Håret mitt var fullt av tejp ända fram till lördagen, då Lina äntligen kom med lösningsmedel. Jag skulle testa lite själv och fick med mig en hel del hårrötter på kammen så tur Lina skötte det mesta.  tog bort alla rester av gamla förlängningen och sedan fixade vi till och satte tillbaka dem i håret igen :)..vilket innebär att jag nu återigen är långhårig (skönt! vill inte alls vara korthårig ju). Det var efter en ljuvlig middag som mamma lagat. Emmy och Jonas var oxå där och höll ställningarna. Vi fick lax o nypotatis o sedan marängsvisch (hur det nu stavas).. mums!  jättetrevlig kväll. När allt kommer omkring var det kanske inte alls så mycket slappande, vi hade ganska fullt upp som vanligt hihi..

SOMMARBILDER


vattna är skoj







Söndagskväll landade jag åter i Göteborg med kotte och fullpackad väska. Tågresan gick allt från smidigt. Algot var förbannad för han inte fick äta yoggi själv och slet tag i burken, vilket ledde till att yoggi flög över hela oss o säte, samt på fönstret.. missade gubben bak oss med millimeter och splaschade mot fönstret även där.. jag skulle precis skälla på Algot då jag såg yoggin sakta glida ner längst fönstret bak oss , ner mot gubbens arm och han hade vrålkoll på detta o försökte diskret flytta sig lite utåt.. jag höll på att vika mig dubbel av skratt bara av tanken på yoggin som flyger i luften och tänk om den träffat mitt mellan ögonen eller nåt. Jag är totalt oförmögen att hålla mig för skratt i alla situationer då man absolut behöver göra detta. I vilket fall lutade jag mig tillbaka i mitt säte och sjönk ner i tröjan för ingen skulle se mina små fnissattacker mest jag messade mamma för jag bara var tvungen att berätta för någon. Algot busade vidare, sprang i gången och lekte tittut o diverse andra lekar med de bak oss och resten av vagnen osså för den delen. Jaja, jag tog mig hem iaf, även denna gång...huvudsaken.   

Kommentarer
Carro säger:

Hahaha, jag skrattar som en tok! Den tågresan skulle jag vilja va med på! Knasisar ;)

2009-06-16 | 23:19:02
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Carro säger:

Japp det blir Spanien. Åker den 27 juli o blir borta i 2 veckor. KRAM

2009-06-17 | 20:03:26
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Daniel säger:

Fina sommarbilder

2009-06-20 | 10:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback