SJ, sj, sj...det enda man kan lita på är att det alltid går fel

NU ÄR JAG OCH ALGOT I SKÅNE IGEN. Så många som vi vill hinna träffa och som brukar vilja träffa oss o det är ju alltid kul att ha o göra, men jag vill inte råka missa nån (som jag alltid lyckas med) så jag tänkte att jag skriver här..hör av er om ni kan o vill ses så bestämmer vi nåt!  blir kvar till helgen iaf..

Algot har gått hemma och skrikit MORMOR och MORFAR i många dagar nu, fick ringa upp så han kunde prata med dem, ibland fler ggr per dag. Tog därför en stund vid tradera igårkväll o kl 00.30 fick jag en biljett för 80 kr... gick inte betala för sidan krånglade..packade o gick sedan upp 5 och försökte igen.. köpet gick genom men fick ingen kod denna gång.. jaha.. hade packat allt så drog upp Algot och iväg till centralen. Supporten att ringa öppnade ju inte förrän 6 så vi kunde inte vänta på det innan vi åkte heller. Kassorna på centralen öppnar inte förrän 7.. När vi väntade gick vi iaf förbi ett rum där förstaklassresenärer och stammisar får hålla till innan resa. Där var en bemannad kassa. Så när en kille gick ut så passade Peo på att smita in och fick så äntligen hjälp att få min biljett. Tåget gick 6.27 och var sedan 20 minuter (självklart) försenat in till Hässleholm 08.45. Algot sov halva vägen och eftersom jag endast sovit 3 timmar på natten så passade jag på att göra det osså. Det värsta var att tre kinesiska tjejer i 20 års åldern kom på i Halmstad och brölade som om de vore minst 30 st. Alla som satt i tåget började säga schhhh!! ville ju sova allihop, men de verkade inte fatta utan bara fortsatte med sin livliga disskussion på kinesiska och tröttnade först när de möjligen själva kom på att man blir ganska trött av att sitta stilla på ett tåg långa stunder. Eftersom det inte var fullt i tåget var det endel som faktiskt tog sin packning o flyttade för att slippa dem. De väckte Algot ett par ggr men han lyckades som tur var att komma till ro igen. Nog för att man ska få prata o sådär, Algot är ju ex inte alltid den som är tyst, men någon måtta får det väl vara. Kl var typ 7.30 och det är bara rent hyfs att hålla ner tonen lite.
Aja, efter allt krångel så jag iaf glad att komma fram tillslut. Igårkväll o ända fram till 20 min innan avgång hade man ju ingen aning om man ens skulle få tag i sin biljett liksom.

Dagen har flutit på..hunnit hälsa på min mormor o morfar o Algot har busat ute i solen. Ikväll regnar det dock. Trist.

Jag har tagit bort mitt långa hår idag. Det började komma för långt ner och såg ganska risigt ut. Det gjorde ont att slita väck det och försöka få med klistret. Aceton i hela huet så fick ta ett antal omgångar shampo o balsam i duschen efter. Sitter en hel del lim kvar i håret nu. Jag o mitt huvud klarade inte mer. Lina får hjälpa mig imorrn.


aceton och kam.. nu så...


aceton och klister i en enda röra.. fint hår


alla tvättade och ligger på tork..


ja.. man ser iaf att håret har blivit lite längre sedan jag satte i löshåret för 3 månader sedan.

Kommentarer
daniel säger:

SJ kan man lita på. Man vet alltid att man är sen ;)

Lyckligtvis har jag inte haft några förseningar på sistonde. Så jag är rätt nöjd än så länge. Semestern börjar på måndag och varar i 6 hela veckor. Ska bli skönt att slippa pendla och istället vara hemma hos Wanda och Victoria (som dock ska sommarjobba)

2009-06-10 | 12:07:24
Carro säger:

Ja, SJ är en hajare på att göra fel! Ngt annat kan man inte skylla dom för!



Hoppas vi hinner ses ngt innan ni far till Götet igen! Kram

2009-06-10 | 16:32:32
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback