Semester i Skåne

Vi bestämde oss för att stanna en vecka nere hos våra föräldrar i skåne efter campingen i Karlshamn. Mamma o pappa var dock i Simrishamn hela tiden, så vi var hos Peos föräldrar :).. de träffar man inte så ofta annars, så kul när Peo har lite tid att vara hemma. Vi tog det ganska lugnt, men hann med en hel del ändå. Tog ett par eftermiddagar att städa husvagnen o tvätta hela tältet, få det torrt o packa ihop allt...när vi tog ner det på campingen kom ju en störtskur, så kunde ju inte göra det klart då. Blev därför först på måndagen vi kunde lämna tillbaka husvagnen.

I vilket fall som helst så åkte jag hem tidigt på söndagen efter tivolirock.. vi begav oss på eftermiddagen till Linus o Carro. trevligt att träffas alla när det går ju. Måndags som sagt, var vi i Sibbhult o gjorde klart. Morfar hämtade husvagnen o vi följde med ner. De fck grillen vi köpt som tack för lånet :)... satt o fikade  en bra stund. Algot var hos sin farmor o farfar sålänge, vilket inte gillades av min mormor o morfar..de ville ju sååå gärna träffa kottis de oxå. Jag sprang på kvällen..skönt att komma igång igen.. nästan 1 mil blev det nog tillslut.. sprang till tydinge o kände på vattnet.. Peo cyklade bredvid mig med Algot bak.. det var hans första cykeltur o han äääälskade det! skönt var det i vattnet osså.. helt ljummet.


Algot med sin pappas gamla hjälm som var lite för stor.. o en stol som hans pappa haft när han vad liten :)



Algot skrattade högt där han satt.. tyckte det var skitkul.. han har bara åkt på små dagiscyklar innan så detta var helt nytt o spännande :)..



Tisdag körde vi till Kiviks marknad. Eva, Johan, Peo, jag o Algot. Det var vrål varmt ute o det var packat med folk. Vi köpte bara 13 strumpor för 100 kr och varsen munk (örk).. Eva o Johan hade hittat lite mer.. efter marknaden körde vi ner till Simrishamn o hälsade på mamma, pappa o Tova i husvagnen. Fikade, snackade o var nere vid havet såklart. det var sviiiiiiiiinkallt i vattnet så bad hoppade de flesta.. mamma, Tova o Algot var i lite, men snabbt upp igen. runt sådär 14 grader var det iaf.. Vi körde inte hem förrän närmre 8 på kvällen o då hade det som tur var blivit lite svalare, med tanke på att Peos föräldrars bil inte har ac, utan bara TD som de säger (tvär drag)... supermysig dag iaf

kameran åkte bara upp på tivoliområdet på marknaden.. det var för trångt överallt annars.

Algot åker parishjulet med sin pappa o farbror Johan.. hur många varv som helst och Algot bara vinkade på oss o skrattade.. jag själv är makalöst höjdrädd o skulle aldrig sätta mig i en sån karusell.. då är till och med höjdskräcken på Liseberg bättre :).. (den har jag åkt haha)






bus med Tova o morfar i Simrishamn


Algot tycker så mycket om sin Tova.. Han gör allt hon säger.. här har hon fått på honom sina rosa skor o han bara skrattar.


fika i skuggan av grannvagnen för det var sååå varmt..


Förra året var det här vi campade en vecka... underbar strand!


just me


det var HELA 14 grader i vattnet


bedöm av Hannas min att det var sviiinkallt.. man fick kramp i fötterna ju


men mamma, Tova o Algot badade iaf :)



onsdag blev det att åka in till Kristianstad, jag, Peo, Algot o Eva.. fixade några delar till deras bil, käkade lunch och kollade cyklar till oss.. måste man ju ha om man ska ta sig någorlunda snabbt till dagis, jobb o skola framöver... hittade nårra som vi kan tänka oss iaf.. sprang idag osså. Badade i tydinge denna gång.. på hemvägen stannade vi hos fam Hejazi så Algot kunde leka med sina kusiner lite..  

torsdag sprang jag igen. Upp till Tydinge. Vi blev kvar o badade och solade en bra stund. Jag sprang o lekte med Algot och trampade klart på en supervass sten. Den spräckte hälen o kom in en bra bit innan jag fattade vad som hände o drog väck foten. Smärtan släppte ganska snabbt o jag tittade ner på hälen. Tyckte den såg lite blå ut precis där jag slått i men tänkte att det kanske inte var så mycket mer.. nån sekund senare ser jag hela vattnet fullkomligt rött och tar upp foten igen.. nu forsar blodet o jag försöker vinka in Peo som e långt ute o badar.. ville inte skrika så Algot blev rädd för han stod helt förlamad o tittade på min nu helt blodtäckta fot. Så gjorde även alla runt omkring utan att säg nåt.. Jag fick in Peo så han kunde hjälpa mig ur vattnet o ringa Eva så hon hämtade oss. Väl i Broby så tvättade jag såret o det fortsatte att värka enormt o blöda hela kvällen.


gott med glass


pappabus




när man kladdat ner sig själv totalt från topp till tå så kan man använda glassen att måla på pappas rygg ju


katastrof.. men jag bjuder på den


ett ganska litet hack, men väldigt djupt blev det. AJ!!!!!!!

på eftermiddagen var vi även hos min mormor o morfar så de skulle få träffa Kotten.


Spelar fotboll


mormor står i mål o Algot skjuter.. de hade skitkul bägge två :D


ibland kan man sakna att ha en trädgård att sitta i.. underbart med hus på det sättet


hos mommo o moffa

torsdagskvällen spenderades hos Linus o Carro. Algot sov redan när vi åkte dit så vi lämnade han hos farmor. Leon var det dock fart på :) hihi.. Vi satt mest o snackade o hade trevligt. Linus föräldrar kom förbi en stund osså. De skulle till Barcelona dagen efter. Åh vad jag blev sugen på att åka dit igen. Linus o Carro åker snart osså. Jag är lite avis :) .. vi hade allt skoj.. kom på att det redan är 5 år sedan vi bilade ner till Calella tillsammans. Vilka minnen.

På fredagen packade vi och mamma o pappa kom hem från Simrishamn. Vi var en stund i Sibbhult och sedan körde vi till K-stad och hälsade på Lina. Hon färgade mitt hår som vid detta laget hade en snygg utväxt på över 2 cm.. blond utväxt på svartfärgat hår.. det ser ut som man håller på att bli skallig eller nåt haha..
Körde inom Tina på vägen hem och fick såromläggning till min vackra häl som vid detta laget fortfarade såg ganska hemsk ut.

Lördag spöregnade det när mamma o pappa kom med husvagn o bil o hämtade oss i Broby. Vi kunde knappt packa in våra grejor o sätta oss i bilen för det fullkomligt vräkte ner. Fick vänta en liten stund o sedan rusa. Det var som en flod på hela vägen.. ojojoj.. Härmed slutade veckan i skåne!

Kommentarer
Ida säger:

Vilken mysig vecka! Jag vill också åka hem! :P

Men stackars din fot! Jag vet inte hur du alltid lyckas med sånt! Usch... hoppas den blir bättre snart!

Vad mysigt för Algot att åka cykel, skulle velat vara med och sett hans min hihi han är så söt!

Och vad snygg du är! :O)

Kram kram!

2009-07-22 | 11:51:51
Bloggadress: http://madrida.blogg.se/
Carro säger:

Som vanligt - härliga bilder! Åka cykel är ju så mysigt. Jag o Linus pratade igår om att vi oxå ska ta och införskaffa oss en varsin cykel, perfekt ju!



Va?! Är det 5 år sen vi bilade ner till Spanien. Helt sjukt vad tiden går! Vi börjar bli gamla ;)



Hoppas hälen mår bättre! KRAM!

2009-07-22 | 13:38:24
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback