Printer - failed

Suttit på skolan HELA eftermiddagen och bråkat med skrivare. Ah vad jag blir trött. 75 spänn senare och utan utskrift, så gick jag hem, förbannad på det mesta! .. ja nu är det inte så att jag försökt skriva ut så många ggr, utan en bild faktiskt kostar 25 spänn att skriva ut. Därför ser man verkligen till att alla inställningar stämmer innan (vilket inte alltid är helt lätt med en 1,5 m stor bild, men jag var supernoga)... dock måste det varit något fel på datorn som sköter skrivaren, för själva plottern hade inget felmeddelande. Det får väl bli en annan dag, när jag lugnat mig lite och krävt tillbaka mina pengar! Jag och teknik går inte ihop! om det funkar och jag har lärt mig hur jag ska göra, så går det hur bra som helst, men så fort det krånglar så vågar jag inte pilla på det..antagligen mest för att jag har Peo som fixar allt åt mig här hemma :)..man vill ju inte gärna råka förstöra en plotter heller. De är INTE billiga. Anna hjälpte mig oxå en stund, men utan resultat.  Jag fick med mig några små A3 och A4 utskrifter med mig hem på Algot iaf. Fina blev dom. Algot har annars varit snäll idag och busat med många av mina klasskompisar, samt en sopborste :D... så det gick jättebra att ha honom med sig.

Nu nalkas helg. Jag tycker alltid det är skönt att ha Peo hemma o att njuta av två dar ledigt tillsammans alla tre, men idag ringde hemtjänsten och ville ha hjälp i helgen, vilket betyder att jag ska jobba både lördag och söndag. Inte helt enligt planerna eftersom Peo fyller år på söndag och imorrn har vi babysim, men jag kunde bara inte tacka nej till 2000 spänn extra nästa månad. Det är aldrig fel med extra pengar att lägga undan till resan i vår :) .. Så Peo får bada själv med Algot och sen slutar jag ju ändå typ halv 4 på söndag, så efter det har man gott om tid. Dessutom ser det ut som att vi kan få barnvakt då oxå =).. kan ju inte vara helt fel att fira, bara jag o Peo med mys på kvällen! men vi får se vad som händer..

jaha, då var det mat på schemat. Trevlig helg alla glada

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback