En spya tack!

torsdag. Träffade Angelina och lille Alfons. Alfons hade verkligen växt sedan sist.. ojoj vad stor han var =).. så söt oxå. Vi promenerade ner till byn och handlade lite fika och sedan satte vi oss i lekparken på en filt och fikade mest våra små busfrön kröp runt och lekte lite med varann. De käkade majsbågar så de var överallt tillslut. Iaf så blev det snack i nån timme och sedan tog vi en promenad. Jag smet in till mormor därefter och fick lunch.

Blev kvar ute i solen på deras baksida nån timma och gick sedan hem o packade och gjorde mat. Fick lite smått panik för att hinna iväg till tåget kl 17.52, men det gick. Mamma o pappa hjälpte mig på tåget med vagn och allt. Fick stuva om lite väskor o sådant, men sedan så kunde jag äntligen leta upp en ledig plats o slå mig ner med algot på ett eget säte för det var inte så fullt som tur var. Algot satt inte stilla en sekund. Han lekte med alla leksaker jag hade med mig och slängde dem på golvet, klättrade på mig och på sätena och ville hit och dit, kors och tvärs. Det var allt ifrån lätt att klara honom själv på tåget. Efter ca 1,5 timma så ville han ha mat. Jag gav honom välling och hoppades han ville sova lite sen.. men han fortsatte gå på.. osså plötsligt stannar han upp och börjar ulka.. och jag bara "OH NO"... så kommer det då.. KASKADSPYR över oss båda.. jag tar upp mina händer och fångar endel där, men massa på golvet rinner bak på fötterna på personerna bak oss och i sätet och i skötväskan och ÖVERALLT i princip.. och jag sitter där med händerna smockfulla av spyor som verkligen inte luktar barnkräk längre, utan just SPYA... o ingen frågar ens om jag behöver hjälp.. tittar bort och låtsas som de inte sett hela katastrofen.. så ja, vad ska jag göra.. tar hans filt och  torkar mina händer där, samt hela honom och mig och sätet.. hittar en handduk i väskan som jag kan torka golvet med och sedan slänga.. därefter byta hans kläder, mest jag själv fick sitta i mina härligt osande kläder 30 miuter till...kan inte gå till toa o hämta papper eller vatten heller, för var ju skitkrångligt med alla värdesaker och Algot som bara skrek.. shit alltså.. när han fått torrt på sig så hittade jag lite våtservetter så jag kunde få bort mesta osen från hans ansikte o mina händer iaf.. kunde ta upp honom och fick honom att somna när det var ca 20 min kvar.. då kunde jag äntligen pusta ut en aning.. helt galet!!! Peo mötte oss på stationen iaf. Åkte direkt hem och slängde oss i duschen allihopa..vilken dag.. men hemma iaf, det är ju huvudsaken. Algot somnade i Peos famn.. man märkte riktigt hur han saknat sin pappa!!

Kommentarer
Sandrah säger:

åå fy tusan vilken mardröm :/

2008-06-01 | 08:31:24
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback