Lite extra i fickan skadar inte

Igår kväll knackade systa min på dörren vid 21.00. Hon och en spansk kompis skulle spendera natten här, då de ska utnyttja tillfället att han landade här igår, med att utforska stan lite.. eller åtminstonde skärgården. Så detta betydde att så fort Algot vaknade för att äta så flög Ida in till honom och skulle ge mat. Tror ni att hon kunde låta honom va? Nejdå, o lilleman fattar fort att det inte handlar om vanliga rutiner och börjat skratta o prata. Så säger vi åt henne att gå ut därifrån så han kan sova. Då hör man tjut och prat inne ifrån sängen när han är i full gång. Så jaja.. vi gav honom till Ida. De fick leka med honom och självklart sedan oxå somna honom på nytt.. Har man gett sig in i leken, får man leken tåla =).. Jag och Peo gick o la oss och märkte inte mer.

Imorse när Algot vaknade så var Ida redan uppe (helt otroligt), o kan ni fatta vilken lyx. Hon var inne och tog honom direkt och jag uttnyttjar självklart tillfället att sova vidare. Vaknade av att de sa att de skulle gå och sa hejdå. Då fick jag asa mig upp. Algot var trött så honom somnade jag. De hade lekt med honom i 2 timmar. Vilken skulle inte vara trött av det? 

en kvinna ringde imorse och presenterade sig som någon på hemtjänsten. Hon behövde hjälp på söndag för de hade så många sjuka o hade fått mitt nummer från där jag jobbade i somras... Jaha, tänkte jag.. kan man få lite extra pengar ju och komma hemifrån själv lite!  Så jag sa ja. Jag har ingen aning om vart jag ska. Mitt i stan iaf, nån gatadress fick jag och en vag beskrivning. Jag får ge mig iväg tidigt på söndag så jag hinner i tid. haha..

nu ska jag snart luncha med Anna och möjligen Emmi, på skolan. Får ta o göra mig klar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback