Midsommar

Fredag. Faktiskt hyfsat varmt ute, men blåsigt och mestadels mulet. men det stoppar ju inte en svensk från att fira midsommar, ellerhur!? :)... Tog bussen ut till Gråbo, till Camilla, PM och Leo kl 13.13 från Nisseterminalen. Där var oxå fler bekanta ansikten och några helt nya för mig. 8 vuxna och 6 barn var vi sammanlagt =).. det var full rulle hela dagen hihi. Vi åt såklart sill och potatis med gräddfil som det ska vara (köttbullar för min del) och det dracks nubbe och annat starkt (mestadels grabbarna såklart). Sedan blev det promenad till lekparken, vilket "grabbarna" var lite skeptiska till efter ett par nubbe och snack vid matbordet. De klagade först på att vi skulle gå dit och sedan på att vi skulle gå hem =).. Algot fick gunga och han gillade det inte alls.. frynte lite på näsan och satt mest o tittade bedrövat på mig. Leo testade oxå och han skrattade högt! sen kräktes han ganska friskt, precis som det brukar vara med de små =).. Lite senare blev det iaf jordgubbar och grädde. Det var bara andra gången i år som jag ätit det och det var verkligen smaskens! förra året åt jag jordgubbar var dag, när Algot låg i magen =).. behövde verkligen järnet ju!
Spelades lite GH. Algot lekte med Filippa (som är 11 månader). De hade tydligen mycket gemensamt och bråkade högljutt om en petflaska, haha. Tur att det är någon bebbe som vågar säga från när Algot ska ta deras "leksaker"..han är tyvärr inte så glad för att dela med sig ju =).. Efter en superlyckad kväll med trevligt sällskap, god mat och några smått överförfriskade personer så begav vi oss hemåt med bussen redan vid 11.  Det gick inte att undgå att Turkiet tagit sig vidare i Kvartsfinalen mot Kroatien. Vilket väsen det var på stan. Folk som körde runt och tutade och skrek, och Ännu fler som tagit sig friheten att parkera på Götaplatsen och stod och badade i fontänen, haha!  Detta kallar jag midsommar!

          


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback