håll igång

Igår var vi på sista babysimmet för denna kursen. Nästa börjar om 8 veckor och det är ganska skönt så man inte har uppbokat var lördag under sommaren. Då vill man ha tid till annat ju! Då lärde sig Algot ett nytt dyk igen.. Det var att ena föräldern skulle "trycka" ner bebben i vattnet och föra lite framåt, sen släppa. Då skulle den andra föräldern ta emot bebben och dra upp :)... Algot tyckte det var skitkul.. så fort han kom upp i vattnet slängde han sig åt sidan för att visa att han ville ner igen haha. Han är ett litet vattendjur lilleman.

Iaf så åkte vi hem o åt och vilade en stund... sedan var det ju dags för Sverige att spela match igen...klädde mig i min Sverigetröja och Algot hade sin.. osså begav vi oss ner till Avenyn, där man hade stängt av hela vägen och satt upp två jättestora tv skärmar o visade matchen.. där var så överdrivet mycket folk, både gamla och unga. Algot bara tittade storögt över hela massan =) haha.. han ville inte sitta i vagnen så vi fick stå o bära honom hela tiden.. för han ville ju se o va me.. var så härlig stämning och blev ännu bättre när Zlatan gjorde mål klart.. men Algot blev lite rädd av vråååååålet så han satt fastklistrad i sin pappas famn =)... aja..det var trevligt att få lite stämning. Kul när hela folket verkligen kan samsas om något..att vi för en gång skull kan få vara lite patriotiska. Härligt att se att så många kan bry sig så mycket om något. Fotboll är dessutom, och har alltid varit, en stor del av mitt liv eftersom jag spelat själv i 14 år.. så extra gött att det är just det som är så stort i Sverige. Hoppas Algot vill spela när han blir lite äldre hihi. Själv hoppas jag kunna få plats i laget som spelar här på andra sidan gatan, nästa år. I år kände jag mig inte tillräckligt tränad för att börja även om jag var galet sugen! jaja iaf.. skit att Sverige förlorade i sista minuten, men det är väl sånt man får ta. På onsdag tar vi Ryssarna! :)

Imorse gick jag upp och sprang en runda vid 8. Det blev ett par kilometer, men jag vet inte hur mycket exakt, för här har vi ju inte mätt nårra rundor. Hemma i Skåne har man skitmånga rundor att välja mellan och vet exakt längd eftersom mamma o pappa har mätt upp alla med bil när de tränade som mest. De sprang o sprang o sprang när vi var små =)
Jag kom hem och hade lite styrketräning ca en timma oxå. känns härligt nu. Klockan är snart 11 och jag har fått mycket gjort.. ska kanske åka o leta bikini nu. bara duscha först.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback