Shopping

Onsdag så kom mamma o pappa vid 11 redan. Jag och Algot hade gått upp jättetidigt så vi var klara att gå då. Vi promenerade ner till stan, under paraply eftersom det ösregnade precis när vi börjat gå. Algot satt i sitt regnskydd med bara ett huvud utstickande. Såg ganska komiskt ut. Han tyckte det hela var väldigt roande, men vem hade inte tyckt det, när man själv kan sitta i en varm och mysig, torr vagn och titta när alla andra blir våta? =)..
Fick bli lunch på Jansens Bofhaus efter sprungit lite i affärer på avenyn i riktning mot nordstan. Lunchen var utsökt och Algot fick eget glas isvatten med sugrör av servitören, vilket han gillade skarpt. Han fattade klart inte alls vad man har sugrör till, men vatten i glas är bland det roligaste han vet =). Där var dessutom de smidigaste barnstolar jag någonsin sett. Sån skulle man haft hemma. Man satte en utfällbar sak på en vanlig stol.
Vi gick sedan en bra stund på nordstan där man kom undan från regnet. Jag hittade en beige kofta och en blå tröja på H&M och så en klänning på Gina Tricot som jag kan ha på semestern när vi ska campa =). Äntligen lite nya kläder. Runt 5 tiden så promenerade vi hem igen, via domkyrkan och landala, så det blev lite variation. Härlig dag faktiskt.
 Algot följde med sin mormor o morfar till husvagnen så jag och peo för en gång skull skulle få ha en barnfri kväll. Åh vad skönt det var faktiskt. Vi började med en god middag och sedan klippte jag Peo för det var ren kris.. det såg ut som ett fågelbo! Därefter blev det gottis och en film " Eternal Sunshine of the Spotless Mind ". Jag vet inte vad jag ska tycka om den. Så totalt förvirrande att jag mest blev förbannad när jag tittade. Mer och mer uppretad, trots jag verkade fatta mer än Peo till en början. Sedan gick den faktiskt begripa mer och mer, och den var ändå galet ovanlig och ganska komplext sammansatt till en rätt så bra helhelt i slutet. Tyvärr (för jag är ganska arg på den) så kan jag inte sätta lägsta betyg ändå. Vi avslutade kvällen med ett korsord tillsammans nerkrupna i sängen. Vilken kväll! ibland måste man bara ha lite egentid och jag har inte dåligt samvete för att jag känner så, Algot får ju all vår tid annars! 

   
 

Kommentarer
Elin säger:

Dina föräldrar ser alltid så otroligt lyckliga ut när de är med sitt barnbarn!

2008-07-11 | 09:08:42
Vickan säger:

Visst är det härligt med lite nya kläder. Var på stan förra veckan och skulle handla lite till mig själv men det slutade med att jag kom hem med en massa till Wanda istället :-), ett problem som många mammor har antar jag.

2008-07-11 | 14:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback