Nytt

Så var då bloggen omgjord igen, efter en del timmar i photoshop och redigeraren. Alltid kul med lite uppiffning ju!

Idag har annars inte hänt mycket. Här har varit så enormt varmt i lägenheten, ca 35 grader... 40 grader ute på terassen, så inte hjälper det ju att gå ut där heller. Algot har varit så himla dålig i magen. Har nog bytt närmare 10 bajsblöjor idag, det är nog första gången någonsin. Mot eftermiddagen så fick jag inte honom att sluta skrika. Jag försökte med allt jag kunde komma på utan framgång. Han ville inte sova, inte äta, inte sitta i knät, lyssna på musik och inte heller busa på golvet som vi brukar.. så efter jag hade kämpat säkert en timma så bajsa han igen och jag gick för att byta blöja. Han var alldeles illröd över hela partiet som ryms där under blöjan.. så försökte jag torka, och han har nog aldrig varit så arg förut, han skakade som han tjööt.. så jag baddade så gott jag kunde, fyllde badbaljan o satte ner honom. Efter sådär 3 sekunder så börjar han skratta och leka med duschslangen och jag blev så lättad så jag kunnat gråta. Gillar inte när jag inte har kontroll över vad som händer, när det gäller mitt barn. Får nästan panik för jag vill ju hjälpa honom och man blir ju så trött av så högt skrik under en längre period oxå, speciellt om man har migrän, som jag fortfarande inte lyckats bli av med. Men tur att man tillslut fattade vad som var fel. Han har varit utan blöja hela kvällen hemma nu och det ser lite bättre ut. Första delen av kvällen så ställde han sig upp hela tiden för det gjorde så himla ont att sitta på baken, men han var för trött för att stå så då blev han ledsen. Inte lätt att vara liten alltid, stackare!  Magen verkar inte bättre och han har för första gången (2 ggr samma kväll) bajsat på pottan! =) hihi. Jaja, det är konstigt nog väldigt ovanligt att Algot blir irriterad i huden där blöjan är. Hans eksem och utslag är oftast på all hud UTOM där. Hoppas att han är bättre imorrn, annars blir det barrumpa då oxå.

Ikväll var vi en runda i Linné. Promenerade lite i det varma vädret och kollade på folk. Njöt av en härlig sommarkväll och tog varsen baguett (hur tusan det nu stavas) på subway innan vi åkte hem. Har sedan suttit vid tv och nyss fick jag ett ryck och städade och diskade. Perfekt med lite energi sådär innan man ska sova. Vad härligt med lördag imorrn! (idag) 

   

Kommentarer
Elin säger:

Fin blogg och fin unge, som vanligt!

2008-07-05 | 06:52:50
Peo säger:

baguette..

2008-07-05 | 09:40:25
Carro säger:

Galet fin blogg! Hoppas Algot mår bättre! Kram

2008-07-06 | 15:43:11
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Vickan säger:

Din blogg är sååååå snygg. Jag har varit på Daniel nu att han med ska fixa vår. Håller tummarna för att han tar lite tid av sin semester till det :-)

2008-07-11 | 14:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback