Helgen i raketfart

I fredags hände en hel del. Jag vaknade tidigt och jag o Fie bestämde oss för att sticka in till stan och shoppa vid 11. Jag skulle ha en present och hon en tröja till kvällen. Så iaf så fick jag upp redan vid 9 och städa, diska och fixa till oss. Därefter in till stan. Jag köpte två tröjor till kotten på P.O.P och två linnen till mig på hm.. vi gick på stan
 i typ tre timmar. hon hittade vad hon skulle oxå tillslut. Skulle ut och äta med Marcus på kvällen för hennes mamma hade kommit upp och skulle vara barnvakt till Sam. Hoppas de hade en härlig kväll iaf! nästan så man blir lite avis hihi.. i vilket fall som helst så sov klart inte Algot många minuter på hela dagen. Låg o pratade och hade sig. Åkte hem vid 2 tiden och packade färdigt. Mötte Peo på tågstationen och så bar det av till Skåne vid 6.. det blåste nåt kolosalt så alla tåg efter vårat blev inställt. Tur ska man ju ha ibland. Kom typ 15 min för sent, men det kom iaf fram! till de som skulle byta i Hässleholm var det bara att säga lycka till.. för de kunde inte komma därifrån. Det var totalt stopp och inga bussar sattes in istället. och till på köpet så skyllde de på vädret och sa det var force majeur.. alltså skulle ingen få pengarna tillbaka! galet..
 
Jaja, anledningen till vi betalade 1200 spänn för biljetter och åkte hem för 2,5 dagar (vilket jag annars tycker är helt sjukt onödigt) var att Sofia, Eric, Lance, Zachery och Nita hade kommit från USA för att hälsa på och Peo vill ju självklart träffa sin syster när hon för en gång skull kommer hem =).. så jaja. jättekul att se dem igen. Var över ett år sedan vi träffade dem sist och barnen kände man ju knappt igen nu. Sov i Sibbhult. La Algot hos mamma o pappa så vi kunde sova lite extra. Härligt var det. Algot är så duktig nu. Han kommer nog aldrig sova hela nätter, för
det har aldrig hans mamma gjort, men han sover åtminstonde mellan ca 19 och 7 med två måltider däremellan..(vid 11 och 6) men han vaknar inte helt utan äter, rapar och somnar direkt igen.
Hela lördagen spenderade vi i Broby. Zachery fyller 2 i början av mars så vi passade ju på att ha kalas för honom. Han tyckte det var så spännande med sina paket. Vi hade köpt "barnkammarboken" den silvriga som har bara barnsånger..och den blev en hit för alla där =) hihi..Zack och Lance hjälptes åt att dekorera tårtan och när Zack skulle blåsa ut ljusen i den fina stora tårtan så råkade han klart spotta över halva så att ingen vågade ta haha..han är underbart söt. Han sa cheese när man skulle ta foto.. så vi lärde honom att han skulle säga ost istället. så var gång vi skulle fota honom sen, så smilade han och sa ost! :) när man bad honom att göra något så himlade han lite med ögonen och sa suuure! vilken gullunge han e asså! Lance ville mest hålla algot. han kramades och pratade med honom .. på lördag kvällen åkte vi till sibbhult och åt med mamma, pappa, Lina, Leif och Tova för de ville ju osså träffa oss. Algot fick testa sin gåstol som står hemma hos mamma o pappa. Han fattade ingenting först, men andra dagen han testade så gick han baklänges iaf =) hihi..

söndag så gick vi upp tidigt igen och åkte till farmor Agnes (min 98 år gamla gammelfarmor som bor på ålderdomshem) ..jag, mormor,morfar, mamma, Tova och Algot.. så tog vi foton på 5 generationer, för det är ju kul att ha en bild på =).. mormor fick ta bilden eftersom hon inte är i sammanhängande raden.. Det var Algot, jag, mamma, morfar och hans mamma =)
därefter blev det Peos föräldrar igen. Vi körde även till hans syster och kollade eftersom de renoverat hela källaren och sedan var vi med allihop hos hans mormor o morfar o fikade. Därefter var det att åka till Sibbhult igen för att käkamiddag.. sedan körde de oss till tåget. Det var en totalt fullsmockad helg.. jag hann knappt sitta en minut. var så förbaskat trött sedan !!! huvevärk och allmänt seg. men kul har det varit. De har nu åkt tillbaka till staterna..  Får se när man kan träffas igen. hoppas det inte blir allt för lång tid.

             


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback