Tredje advent

Har haft fullt upp sedan i fredags. Mötte Sofie och Sam på KP platsen 10 i fredags på förmiddagen. Faktiskt inte så mycket folk i stan, kryss i taket. Vi gick och letade julklappar, lunchade på mixit och hade trevligt. Sofie fick en present av oss, för hon fyllde ju 25 den 10e!! Var hemma en liten stund hos oss för att våra busfrön skulle få leka av sig lite. Är inte kul att sitta i vagnen hela dagen ju. Därefter blev det stan igen. Var ute på backaplan och köpte lite julklappar. Nu är det bara två futtiga klappar kvar och de får peo fixa nästa vecka, för jag hinner inte mera. Kvällen spenderades i soffan.







Lördag städade vi. Sorterade i skåp, dammsög soffor, tvättade och lite annat sånt kul. Vi var även ute och promenerade mot kvällen. Kom på att det ju var lucia. Det firades inte på nåt speciellt sätt alls. Jag har nog missat den där julkänslan lite eftersom jag stressat och varit allmänt fokuserad på allt som måste göras. Jag hoppas på att det blir lättare när jag väl kommer till skåne!.. var iaf och hämtade traxkortet av Anna, så jag skulle kunna komma in på skolan idag.



Idag upp tidigt och iväg till skolan. Trodde det skulle gå snabbt, men allt krånglar när jag är där. Det var verkligen inget som gick rätt. Pappret tog slut i ena plottern, den andra hade hängt sig och det tredje hade ingen färg kvar. PUH! det var som att det var meningen att jag aldrig skulle få ut mina grejor. Dessutom fastnade massa papper i den lilla skrivaren, så jag fick gräva ut o försöka säkert 10 ggr innan jag fick stopp på den och kunde byta utskriftsfack.. bah.. tillslut (när jag sett till att jag var ensam, för att undvika pinsam situation) satte jag igång att försöka byta papper i plottern som var den enda som faktiskt fungerande ( var ju bara tom på papper)..jag visste detta eftersom jag lyckats skriva ut 1,5 sidor innan rullen tog slut.. haha.. så iaf. det var jag mot denna stora gigantiska superdyra maskin... jag var livrädd att nåt skulle gå fel. Men fick ur rullen, hittade en ny i en stor kartong i hörnan av skrivarrummet, slet upp och fick på den nya, är man desperat så är man. Osså bara försöka ladda in pappret på rätt plats. Plottern började spotta ut igen och jag gav nästan upp.. så tillslut satt den .. YES! tekniska Hanna uträttar underverk! .. fick ut mitt och begav mig hem direkt. 4 timmar hade det nu gått! helt sjukt att inget kan gå som planerat.

Var o lämnade tillbaka traxkortet till Anna och snackade såklart en stund. Passade på att springa en runda och nu är det återigen kväll och ännu en helg är över. Jag ska bara hinna fixa det sista här hemma inför julen imorrn. Städningen inte riktigt klar och så lite smått annat.



Förresten får man nu för tillfället inte ge Algot mat, ens när han äter lite med händerna från egen skål samtidigt, som vi brukar..för nu ska han äta allt själv med sked (inte prova lite i början för det är kul, utan nu är det verkligen hela måltiden som ska intas själv, annars bara stänger han munnen och matvägrar puh!!). Det går jättebra, men det tar lite tid o ibland kladdar han när han är mätt (för det mesta faktiskt hihi) . Det där med att äta är inte, och har aldrig varit Algots favoritsyssla precis..



Jahapp.. allt för mig för nu... over and out

Kommentarer
Carro säger:

Skönt att ni bara har två julklappar kvar, det har vi oxå :) Snart, snart, snart kan man slappna av! Hoppas hemresan till Skåne går bra :) Ses vi kanske snart! Kram

2008-12-14 | 19:59:44
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Camilla säger:

Ha en underbar jul!!

O ett riktigt gott nytt om vi inte hörs innan!

KRAM på er alla från oss alla!

2008-12-14 | 21:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback