Stockholm

har verkligen tappat det där med dagliga bloggandet lite. Jag har helt enkelt inte tid. Det är så himla mycket att göra och på kvällarna så orkar man bara inte. Algot är dessutom inne i en grymt gnällig fas och inte mycket är till belåtenhet på kvällarna.

I lördags, tidigt på morgon, tog iaf  tåget mig, Anna och Åsa till Stockholm. Vi hittade bra platser och pratade konstant i de 5 timmar tågresan tog. Emelie mötte oss på stationen 13.00, vi låste in våra grejor och begav oss ut på stan. Började med att luncha på en trevlig salladsresturang i gallerian i centrum. Det blev därefter ett par timmars promenerande på julmarknader, i gamla stan, lite i affärer och så. Mot kvällen begav vi oss till Upplands väsby och Emelie och Peppes söta lilla radhus. Här spenderade vi kvällen med mumsig färsk lax och bara pratade ikapp. Det blev lite presentutdelning eftersom Emelie snart fyller 27, och lite gottis. Jisses vad tiden gick fort. Runt 2 somnade vi tillslut helt utmattade efter en lång, men supertrevlig dag. 



Söndagen börjades med en stor frukost och tända första ljuset i adventsljusstaken så klart. Vi följde sedan med Emelie till kyrkan och lyssnade på kören som sjöng julmusik mm. Därefter blev det centrum igen. Det blev shopping och jag hittade en snygg tröja (bild kommer så småningom). Vi gick och lunchade på en jätte jättemysig resturang på söder, som hade veg buffé. Där satt vi ett par timmar och tittade ut över vattnet och mot gröna lund på andra sidan.







Har hunnit se en hel del av Stockholm med alla sina kontraster. Allt från mysiga gamla stadsdelar med trähus och små gränder, till innerstans hektiska shoppingcentra. Man lär sig mer och mer var gång man är här, men jag känner mig fortfrande ute på djupt vatten när jag ska försöka hitta någonstans själv i denna stad =)..Efter mer promenerande genom fina delar av stan, så var det fortfarande en herrans massa timmar kvar tills vi skulle hem, så vi beslutade oss för att gå på bio. Utbudet var minst sagt väldigt uselt för att vara vid jul, när det ofta ju är mycket storfilms-premiärer annars... i vilket fall blev det en film av Woody Allen som heter "Vicky, Christina, Barcelona". En mycket speciell och underlig film som ändå var lite kul tillslut =).. Nåväl. Sista timmen spenderade vi på centralen i ett fik. Kl 22.05 gick tåget, denna gång x2000, hem. Jag hade fått plats i första klass (lång historia), så jag placerade mig med hörlurar i stort säte, lyxade till det med gratis frukt och dricka.. Vi var hemma 01.00 .. jag och Anna tog bussen hem från en jättelyckad helg med mycket skratt och tjejsnack!
Så trevligt med en helg tillsammans med goda gamla vänner, Tack ni underbara!


Vill ni se alla bilder från vår weekend så klicka HÄR






   

Kommentarer
Emma säger:

Kul att du är tillbax!!!

2008-12-04 | 11:22:39
Bloggadress: http://valkommentillminvarld.blogspot.com/
Carro säger:

Fina bilder! Låter som att ni har haft det mysigt i kungliga huvudstaden ;) Och visst lär man sig att hitta där bättre för varje gång! Kramis

2008-12-04 | 13:48:01
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Sandrah säger:

Låter som ni haft det superkul =) Lät ju riktigt gott med vegbuffé också!!

2008-12-04 | 19:59:17
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback