Stan

Har inte så där överdrivet mycket att berätta om dagen. Vi var inne i stan och letade julklappar, jag och Kott. Jag åkte in precis vid hans sovtid så han slapp gnälla massa för han tyckte det var tråkigt. Han sov en bra stund och jag kunde lätt leta genom affär efter affär. Dock slutade dagen med endast en införskaffad julklapp samt lite annat smått o gott. Vi orkade bara inte mer vid 4 tiden så hem till lugnet. Peo var tvungen att jobba över. Jag som hade tänkt springa. men skit samma. Det får bli en annan dag. Klockan är mycket igen nu.. varför kan jag bara inte komma i säng.

Förresten var Algot uppe till 23.40 ikväll.. Heeeeeelt galen.. Han var helt toppad, sprang och busade, gapade, dansade, tog på sig tomteluvan och skrattade.. tokunge. Peo skulle somna om honom i vår säng när han vaknade efter en timmes sömn vid halv 9, men somnade själv tillslut istället. Då passade Algot på att smita därifrån och jag hörde små barntassar från hallen.. Han vände upp och ner på hela vardagsrummet o Peo kom upp igen. Tillslut tog jag honom under armen och placerade honom vänligt men bestämt i spjälsängen och sa godnatt. Därefter hörde vi inte mer haha!


Julklapparna tar för övrigt kål på mig. Jag tycker det är jättekul att köpa till andra...när man vet vad de vill ha/behöver/tycker är kul.. men annars är det mest jobbigt. För man vill att det ska vara något betydelsefullt och kul, inte något bara för det ska så vara. Så alla som man vet vad man ska köpa till klarar man av snabbt, sedan har man de svåraste kvar och får massa ångest och blir stressad över det. Nej, nu ska jag ta o fixa de sista fram till helgen.. sedan ska jag njuta av julen!! hem till skåne bär det snart av igen. Myyyys med jul! kanske sista tiden man är hemma nu. Hoppas egentligen det.. men inget dagis, ingen praktik och ingen skola är klart än.. jobbigt utan besked!


Jaha, tro det eller ej, nu vaknade Algot igen! mot sängen... Godnatt everyone!


 
 

Kommentarer
Peo säger:

Jo tack, jag vet att han vaknade igen. Han låg nämligen i mitt öra och skrek..

2008-12-10 | 07:29:59
Bloggadress: http://www.kompez.se
Carro säger:

Hahaha, sikken tokunge!! Kram

2008-12-10 | 11:58:31
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Josefine säger:

Jo tack har med samma bekymmer vart år med julklappar. Man tycker ju att man borde bli bättre på att inhandla dem i tid å veta vad folk brukar vilja ha men icke så nicke.

2008-12-10 | 12:55:13
Bloggadress: http://fridahjoosefine.blogg.se/
Ida säger:

Hehehe han är allt lite galen ibland den lille gossen :O) och go som bara den! jag saknar honom massor! och er oxå så klart hehe. Jag vill ju också åka hem i jul! :O( ni får fira lite för mig också... hoppas jag kan åka hem innan påsk i alla fall. Kram på er!

2008-12-11 | 12:54:10
Bloggadress: http://madrida.blogg.se/
Emelie säger:

Vilken sötnos du har!

2008-12-11 | 18:48:55
Bloggadress: http://emeliese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback