Shoppingnoja

Vad trevligt det var med så många kommentarer igår, Tack! ett par läsare hade jag inte hört av innan så det var extra spännande :) .. ni får gärna fortsätta iaf, allihop hihi..

Idag så har det varit ännu en heldag på stan. Bara det att jag inte fått med mig en enda julklapp på hela dagen. Jag vet inte vad jag ska köpa och då går man bara o strosar. Dessutom ville inte Algot sova idag så han tyckte det hela var som pesten ungefär. Vi är nog ganska lika ändå. Det är nåt seriöst fel med mig.. jag är tjej och ändå gillar jag inte att shoppa hihi. Det är bara trångt, varmt o man hittar inget man vill ha. Varken kropp eller budget tillåter snygga kläder och att gå med vagn är rena tortyren i små butiker. Man tänker att åtminstonde H&M ska ha barnvagnsvänligt, men icke! Så att njuta av att kunna gå i affärer när man är mammaledig för det inte är lika mycket folk på dagarna.. glöm det! efter att barnet lärt sig gå iaf.. om de, som Algot, hatar att åka vagn. Ont i ryggen får jag osså. Nej tack för shopping!! kan man inte ha en assistent som visste vad man hade för smak och storlek som kunde göra det åt en?
När vi kommer till skor sen.. det värsta som finns! återigen roligt att ha, men att hitta nårra som passar plånbok, är snygga och sitter snyggt.. jag hatar det.. Speciellt stövlar eftersom jag alltid haft fotbolls vader, jätte jättebreda, även när jag annars var smal, så var de gigantiska.. därför får jag ju såklart aldrig på mig några.

Alltså, mode är inte mitt intresse, inte skor och inte shopping. Jag har väldigt gärna snygga kläder o vill ofta ha nya för man känner sig fräschare och piggare på nåt sätt, men  jag njuter inte av att köpa det. (kan vara roligt att shoppa ibland om man har barnvakt och haft hur mycket tid o pengar som helst samt en snygg kropp, så visst vid perfekta förhållanden så är det kanske roligare)..men tills dess så köper jag nog bara när jag måste ;) ..

Kommentarer
Anonym säger:

Det låter precis som du beskriver mig :-)

2008-12-10 | 21:26:57
Vickan säger:

Fattar inte varför mitt namn inte kommer med ibland när jag skriver



"Det låter precis som du beskriver mig :-)"



// Vickan

2008-12-10 | 21:28:31
Carro säger:

Nej shopping är inte kul. Allvarligt talat alltså. Det är jätteroligt med nya kläder, precis som du säger. Men orka trängas, svettas, leta, för att sen hitta o förbanna sig över hur dyrt det är eller hur tjock man är! Nej att vara tjej betyder inte att man älskar shopping!

2008-12-10 | 23:15:34
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Jenny säger:

Hehe... jag kan bli din personliga shoppingletare, älskar nämligen att shoppa! :-)

2008-12-11 | 12:17:29
Peo säger:

Jag shoppar inte ens när jag shoppar. Hatar det!

2008-12-11 | 13:05:25
Bloggadress: http://www.kompez.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback