Energiknippet

Dagen har flutit på ganska bra idag. Jag och Algot sov till 10 om man bortser att vi var uppe en timma mellan 7 och 8 hihi.. jag gjorde en smarrig sallad med egen påhittad dressing och åkte till Peo med den. Vi satt ute på lastbryggan bak siba och käkade lunch i solskenet. Det var riktigt trevligt!
därefter letade jag tråd för att kunna sy gardinerna som nu är klippta och färdiga för symaskinen (jag kunde bara inte hålla mig igårkväll ändå). Hittade dock ingen tråd i rätt färg så jag tappade intresset efter två affärer och åkte hem. Handlade lite mat på vägen.
 I eftermiddag har Algot varit helt galen. Det var som att energin aldrig skulle ta slut, och jag som inte har någon alls. Jag trodde han skulle lugna sig när han råkade trilla baklänges och slå huvudet i golvet, men han skrek en eller två sekunder och fortsatte sedan busa.. efter typ 3 minuter slänger han sig framlänges för att ta nån leksak, och var så uppspelt att han inte kunde kontrollera situationen riktigt. Han slog munnen på nappen och någonting gick sönder  (i gommen tror jag) så det forsade blod. Jag tog upp honom och gav lite vatten, men efter 10 sekunder var det ointressant och han började leka igen, trots att blodet fortfarande täckte hela munnen.. vilken tokunge man har. Han slog sig nog 4-5 ggr till innan jag slutligen satte honom i vasken och fyllde på med vatten. Där satt han och lekte o skvätte vatten över hela köket, mest jag gjorde middagen färdig tills Peo kom hem. Det blev kycklinggryta med färska champinjoner, paprika, lök, persilja och creme fraiche fanska örter..till det åt vi couscous.. det var nog det godaste jag ätit på länge =)..
Ikväll har jag sprungit 8 km. Det gick segt för jag var nog inte i form ikväll, 45 minuter. Algot har dansat som en tok framför tvn och jag o Peo har skrattat en himla massa. Visst e de härligt med ungar!! (även om de går en på nerverna, så är det förlåtet samma sekund som de lugnar sig eller somnar haha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback