snart e det jul =)

I helgen blev inte mycket gjort. Fredag kväll åt vi på subway med Fredrik och sedan gick han till en annan vän och då tittade vi på film o mös med lite gott =)..  lördag förmiddag spenderades i soffan med kotten. vi plockade lite och på kvällen gick vi en lång runda och promenerade på avenyn och i stan.  Sedan gick vi på Liseberg. Det var mysigt, men alldeles för myket folk. tur man inte betalar något för det hade det inte varit värt. gick inte att röra sig. Det var värre än en perfekt sommardag i högsäsong..galet!! inget skoj att behöva gå runt med vagnen och köra in i varenda männsika. men jaja.. var kallt och härligt väder så kändes riktigt som jul iaf!

igår fixade jag lite med julklappar och så var vi på jysk och köpte tyg till att sy filt till kotten. blev ett par timmar ute så att kotten fick friskluft och kunde sova gott i sin vagn. dock inte fint väder. iaf så klippte jag peo vid 1 tiden och sedan var vi skittrötta. men eftersom Algot vänder på dygnet så blir det ju att vi oxå gör det. Jag fick vara vaken med Algot till 4 sen, men peo somnade. Han skulle ju upp o jobba så jag får ju ta nattpassen...

idag har jag ringt och ändrat lite läkartider för att jag ska, om inget ändrar sig igen, åka till skåne redan på söndag med min moster som ska upp i helgen. Det ordnade sig bra för då slipper vi ta vagnen och all packning på tåget.. och jag får en hel vecka med familjen o släkten så att vi kan spendera de få dagar som Peo är här, mer hos hans släkt o lite vänner.. så behöver de inte slåss så mycket om tiden med kotten =)... men det blev plötsligt bråttom att få allt gjort innan julen. så det är fullt upp denna vecka.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback