Inget speciellt

Varit en lugn vecka. Slutade ju jobba i lördags och efter det så har jag mest vilat upp mig. eller nja, försökt iaf. I måndags var jag hos arbetsterapeuten och kollade upp hur det gått med mitt karpaltunnelsyndrom över sommaren.. det har blivit så mycket bättre efter jag fick skenorna. nu är det fötterna som domnar istället.. ligga högt med dem hela tiden.. jaja..

har annars börjat städa klädkammaren vilket är ett himla jobb. det tar då aldrig slut. började i söndags och jag håller fortfarande på att sortera. vi har tagit ut allt för att sedan kunna sätta in det fint igen.. eller tja.. det vi fick plats med i tvrummet har vi tagit ut och resten får vi vänta med tills detta är klart.. det är inte lätt alltså.. kan ju inte lyfta tungt heller så det bir att vänta på peo för att få ut o in saker.. puh, varför började man med det överhuvetaget? kaos i hela lägenheten!

igår var jag hos BM på morgonen. Min var på semester så jag fick en som hette Lena istället. Jag tyckte hon var toppen. snackade på en bra stund och jag frågade om något kunde vara tokigt med vår liten eftersom den verkligen inte varit still 10 minuter i streck på flera dagar. jaja, hon sa att det var väl den som hade enormt med energi =) o inget konstigt.. jag som började fundera på om den inte trivdes där inne.. hihi..jag har väldigt ont i hela magen nu.. känns som bebben har sparkat blåmärken på mig överallt från insidan ungefär.. får hålla emot nu när den rör sig för annars gör det alldeles tokont!  blodvärdet hade sjunkit lite igen.. aja. lyssnade ju på hjärtat oxå som vanligt och allt verkar toppen. På kvällen var vi sedan på en förlossningsförberedande kurs. den första av tre.. eftersom barnmorskegruppen är privat så har de inte likadant som andra och har inte föräldrargrupper och sådant.. istället har man denna kurs som blir ca 8 timmar allt som allt. Den är gratis, men om man vill gå någon av de andra så kostar det.. där finns massa att välja mellan o de verkar väldigt bra.. men vi känner inte att vi vill lägga pengar på det ..  Den här hölls iaf på Östra sjukhuset av en barnmorska som jobbat där på specialförlossningen i 20 år ca.. hon var superbra!! skåning oxå till på köpet =) hihi.. jag o peo satt o skrattade hur mycket som helst för hon var verkligen klämmig o sa allt på ett roligt och pedagogiskt sätt!... lärde oss en hel del om vad som väntar. 2,5timmar gick verkligen jättefort eftersom hon var så bra föreläsare och för att det klart var intressant!! =)..längtar ännu mer nu även om endel verkar rätt skrämmande :)

idag har jag tvättat från 10 till 15..strukit alla kläder och städat lite till.. snart ska man väl vara halvfärdig iaf .. hehe..
snart kommer peo hem.. då ska vi äta pannkakor och så slänger vi väl oss framför tvn för jag har så ont i ryggen nu att jag minsann inte orkar hitta på något..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback