Blev så himla sugen

Det var över ett år sedan jag ens tittade in här. Men nu blev jag plötsligt så sugen att skriva. Livet fortsätter i min lilla värld också. Jag försöker njuta av (förhoppningsvis) sista tiden som student. Det är någon månad kvar tills jag ska vara klar.. fattar ni.. det är nästan 10 år sedan jag började på Chalmers, ung, blyg och rädd för ungefär hela världen. På något sätt kan jag inte känna igen mig själv i det som var jag då, inte ens helt det som var jag för ett år sedan. Så mycket har hänt, så mycket som har gett mig styrka och vilja för framtiden. Kanske man till och med kan påstå att jag blev vuxen på köpet.. Jag kan se tillbaka på några riktigt jobbiga år, med både glädje, men mycket sorg. Det är tuffa situationer som formar oss och så har även livet gett mig andra valmöjligheter och chanser. Det som jag inte hade vågat göra förr känns idag inte fullt lika skrämmande. Jag fortsätter stega framåt,
mot ett jobb och fantastiska ögonblick. Ena foten finns dock alltid precis under mig, stilla, för att fånga upp idag.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Carro säger:

Hoppas du fortsätter skriva min vän!

Ja tänk vad mycket som hänt och att man kan se det positiva i allt.

Glad att du finns! Trevlig helg! Kramar

2013-11-22 | 15:14:20
D.B. säger:

Mycket fina ord! Skånekramar!

2013-11-22 | 19:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback