Svensson-fredag

Den typiska kvällen, man hämtar på dagis och Algot börjar direkt tjata om mat o tjura, ska hem till nån o leka mm. I affären har han redan gått genom hela registret av ont överallt o hungrig så han kan dö o mååååste ha nåt NU!!!.... Så väl hemma då.. Sätter sig vid bordet direkt.. Vill ha något sålänge! Han har fått bestämma fredagsmiddan, det blir tacos som alla andra svensson-svenskar på fredagen.. Så äter han ett bröd o massa gurka innan maten e klar o sitter o klagar på att jag lagar mat för högt! Så är maten klar. Provade köpa mini-taco-bröd för första gången eftersom man aldrig äter upp de stora så det bli så mkt slösa.. Algot åt 5 av 8 tacobröd som finns i en förpackning, varav tre var helt fyllda med grönsaker o köttfärs!!!! Sen satte han sig o spela dator o jag njöt i soffan med bara lugn.. Skulle sen lägga Algot kl 19, typ max 1,5 timme efter maten.. "mamma jag e huuungrig"... Fick en banan, borsta tänderna o nu ligger han o kollar film på datorn... Ibland kan man bli hysterisk för det e fasen inte tacksamt att vara förälder alltid.. Men idag är det ju fredag och jag ska njuta av att jag har honom hos mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback