hemtjänsten

Fyra dagar har passerat på nya jobbet. Det är kaos. FY alltså!! inget schema, inget anställningsavtal, inget slutgiltigt löneavtal. Chefen ringer eller smsar 7-8 på kväller och ångrar sig om att jag ska jobba typ tre ggr om.. Jag fixar inte det när jag har Algot.. Dessutom får jag inte betalt för hela dagar utan bara för de timmar jag är hos kund eller kör.. Skulle det vara tid däremellan så är det obetald rast.. usch usch vilken ångest att gå till jobbet. De gamla är dock fantastiskt goa..det är fördelar och nackdelar med allt.. men det här är för stressigt och för oorganiserat. Fick förövrigt en ny intervju som jag var på idag. Äldreboende mitt emot Algots dagis. Det verkade lovande. Mer struktur och schema osv. Dessutom slippa stressa mellan alla olika bostäder.. jag tackade ja och hoppas på det bästa! skulle höra av sig inom två veckor. Så det antar jag de gör då.. ledig idag så har fixat med lite allt möjligt och haft min bästa kott  hemma hos mig lite extra länge på morgonen..



på väg till ännu en intervju

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback