Vårtankar

Inte mycket till väder idag. Ruggigt och regnigt... det som var så vansinnigt gott vårväder igår. Men det går ju åt rätt håll iallafall. Det känns alltid sådär som om man vill vintern ska försvinna på en dag och det ska bli sommar direkt.. Första dagen temperaturen visar över tio grader slänger man vinterjackan och stövlarna längst in i garderoben och sen går man där och huttrar när det några dagar senare är blask och 2 grader igen, och svär för att det läcker in vatten i vårskorna. Men man ska faaan inte ta på vinterkläderna igen, NOPE! nu är det VÅR! OCH tunna färgglada vårjackan är ju brutalt mycket snyggare än den där tjocka jobbiga svarta som man älskade sätta på sig i början av vintern tillsammans med sin mysiga mössa och halsduk.

I två dagar har det blivit långa promenader nu iallafall. Tänkte att jag kan behöva komma ut lite när man har långa dagar på kontoret och när det inte längre är en plåga att vistas utanför dörren mer än 10 minuter i streck. Inte för att jag inte gillar vinter. Tycker det är fantastiskt mysigt med snö och vitt och pulka o skidor.. Men i mars, efter en vinter med bara PISSväder, så är man mer än nöjd med det där kalla. Nu drömmer man framåt grillsäsongen med härliga kvällar i solen.

På jobbet har det varit stressigt idag. Massor att göra för en är på resa och en annan är sjuk. Men vi har kul och det går bra. Känner att jag lär mig mycket. Igår var jag även hos min coach igen. Nu har det börjat ge mig massor att gå dit. Jag utvecklas och känner mig så mycket starkare och nöjdare med mig själv.

Nej nu är jag så trött så ögonlocken hänger nere i knävecken.. undra vad det blir för väder imorrn.... ?





sommarlycka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback