Dagisutflykt

Fick gå ganska tidigt för att hinna hämta filten jag glömt i bilen och regnbyxorna på dagis. Både jag och Algot klädde oss i regnkläder från topp till tå. Jag räknade med värsta regnvädret eftersom det varit det under gårdagen.. Det skulle dock visa sig att det inte kom något regn. Men eftersom vi skulle till en 4H gård i Tolsered tillsammans med typ 20 dagisbarn så var det ändå väldigt bra val av kläder då Algot, som alla andra barn, gillar gå i pölar och lera och att sitta överallt där det är som mest skitigt. Vi tog bussen med några andra av dagisbarnen och fröknar o föräldrar, resten körde dit. Barnen fick först gå runt och kolla på alla djur och svara på små frågor om dem. Sedan fick de sköta djuren, ge mat, borsta och så vidare. Därefter blev det ponnyridning. Första gången Algot velat rida så det var väldigt kul att se. Han tyckte det var såå kul.
Tillslut grillade vi korv och köttbullar på spett. En supermysig dag och alltid kul att få lite tid med Algots dagiskompisar och deras föräldrar..



Vi fick skjuts hem av Mattias, leos pappa. Vi gick till dem alla 4 och så körde M och handlade mest jag stannade hos barnen. Därefter bytte vi så att Algot stannade kvar när jag gick och jobbade så kunde Peo hämta honom där istället för hos mig som började jobba redan 15.30 ju..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback