Busungen

i Måndags Blev mycket bus med Algot och när Peo kom hem o vi käkat middag, så begav jag mig ut på en kort löparrunda.. 6 km. Det är iaf en liten början! en månads HÅRD träning nu inför varvet.. japp japp

i går blev en stund på chalmers och lunchade med Anna och sedan hade jag utvecklingssamtal med Algots fröken på dagis. Fick veta att han är en social filur som gillar att busa, men oxå att sitta stilla. Han har inga svårigheter att koncentrera sig på en sak och lugnt leka, antingen aktivera sig själv eller med andra. Han älskar att sjunga och kan sitta stilla länge tillsammans med de stora barnen och göra alla rörelser.. Han är dock envis som en tok och säger till när saker inte passar honom. Hehe, allt detta vet man förståss redan, men det värmer att höra att han trivs på dagis och är så himla duktig. De gillar honom så mycket för att han alltid är så genomsnäll, tänker på alla.. slår någon sig så är han först fram och tröstar. Han älskar att kramas och klappa på kompisarna för att visa att han tycker om dem, vilket förståss resulterar i att han får massor med kärlek tillbaka. De sa att han måste överösas med kärlek hemma.. Dessutom är han alltid så mån om att ha ögonkontakt och se till att folk förstår honom. Detta vet alla ni som känner honom bra, han lutar sig in och spänner ögonen i en.. det är så charmigt att man skrattar varenda gång.

Sist men inte minst sa de att han var så himla väluppfostrad och de hade knappt varit med om en sån "gentleman" nångång hehe.. han frågar snällt om han får gå från bordet, tackar så mycket för maten, ser alltid till att säga hejdå o hej till alla och tackar för allt han får tydligt och vänligt. Hehehe..tilloch med så han visade de andra barnen hur man sköter sig och var ett gott föredömme :D..  känner mig stolt och som en liite bättre mamma just nu :).. så, nu har jag skrutit färdigt för denna gång ..... fast just det.. måste ju bara säg att innan vi var i fjällen så räknade han själv ända till 12!!!! duktigt duktig duktig är han! (varför just till 12 vet jag inte, men sen hoppade det friskt bland talen när han inte kunde mer, 16,18,11..haha)



av någon anledning har han börjat göra massa akrobatiska grejor just nu.. kanske framtida gymnast? :)


idag lämnade jag Algot på dagis och har sedan sprungit hem, ca 7 km.. satan vilka backar.. det var hårdträning minsann!


Kommentarer
Carro säger:

Va roligt att få höra sånt om sitt barn! Va duktig han är er Algot. Skryt på bara, det hade jag gjort. Han är så sööööt! Kram

2010-03-31 | 13:52:39
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
MLE säger:

Kul att du börjat blogga igen!! Lycka till med hårdträningen! -E

2010-03-31 | 16:31:36
Bloggadress: http://livetfranminsida.blogspot.com
Sandrah säger:

Duktig han är då!! :)

2010-04-01 | 08:37:07
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/
Ida säger:

Sööööta älskade unge! hehe jag skrattar så alla jobbarkompisarna undrar vad jag håller på med hihi :O) Han är ju bara så go lille Algotten! Vad bra att du har kommit igång att springa lite, skönt att träna när man väl har gjort det haha... själv har det varit lite sådär med det denna veckan, så nu ska det bli andra bullar när gymmet öppnar efter påsk igen! Många kramar syster yster!

2010-04-02 | 21:18:44
Bloggadress: http://madrida.blogg.se/
Åsa säger:

Sötunge, jag är inte så generös med berömmet när det gäller de små som du vet, men algot är ett litet undantag. Visst är han en go o klok unge! Med en go o klok mamma, kram på dig!

2010-04-07 | 19:26:36
Carro säger:

Uppdatera ;)

2010-04-09 | 12:15:01
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback