Radio o midsommar

Veckan var fin och varm och lite speciell. Mycket tid ägnades ute på gården med ett korsord eller vid någon lekplats med Algot. Han var på dagis ett par av dagarna osså, för att få leka av sig lite. Jag har under två veckor vattnat blommor till min goda vän som kom hem från Cuba idag ( inte aaaalls avis ;).. ).. I tisdags fick jag äntligen se Annas nya lägenhet mitt i stan. Huuur fiiin som helst! det blev pizzabullar och sen glass.. en hääärlig kväll med massa massa massa snack och skratt! Vill passa på att gratulera henne till fast jobb oxå, vilket hon fick samma dag!

Här har ni lite allmän fotofrossa från veckan till att börja med..
jag är ju så dålig på att lägga upp bilder haha ;)

 

 





 
dessa två sista älskar jag.. såå himla lyckade foton.. tror mormor Lena skulle vilja ha det till höger? ;)

På torsdagen fick Anna med mig till P3 studion i svt huset på hisingen för att vara med i "sanning eller bullshit" i "Christer i P3". Jag och Anna var lite sena så de andra två tävlande var redan där när vi staplade in. Blev kort intervjuade och fotade av tjejen som får upp bilder o text av allt som händer på nätet sedan ;) haha..
Både jag och Anna åkte ut på första frågan, men vi satt kvar och snackade med producenten och teamet som höll i programmet.. sjuuuukt kul hade vi! De sa åt oss att komma tillbaka igen i höst, så hoppas vi kan det!




videoklipp ihopklippt med bilderna o ljudet från vår korta vistelse där.. jag är efter den första tjejen och sedan kommer Anna :) .. lika kassa bägge två haha


Anna o producenten.. vi satt o snackade med gänget inne i kontrollrummet tills programmet var slut o vi kunde prata lite till med Christer

Fredagen var midsommarafton! det ska ju firas, så vi åkte till Gråbo till Camilla o PM. Där var ett helt gäng, ett jätteroligt sådant! vi började med potatis, sill, gräddfil, köttbullar o ägg osv, precis som det ska vara på midsommar. Därefter åkte vi till ett ställe där de hade nån slags familjedag med dans runt midsommarstången och pilkastning, liveband, lotter mm.. Vi dansade och nån timme senare åkte vi tillbaka. Efter jordgubbar och glass tittade vi på fotboll.. Senare blev det även grillat, sen paj och sist chips.. behöver jag säga att man var absolut proppmätt när vi åkte därifrån. Det hade blivit en hel del snaps och öl osså såklart. Kollade även på sena VM matchen. En perfekt kväll med många goda glada vänner!! Algot lekte fint med Leo och Elliot hela dagen och hade skitkul!!


midsommarfin










Leo, Elliot och Algot








den bästa snapsvisan var när Peo sjöng hela "hönan agda" o alla fick ta första klunken efter halva låten eftersom ingen orkade vänta




dans runt midsommarstång.. här är det björnen sover :)

 
Söta Elin..                                     Therese och Göran dansar med Algot (han var överförtjust)


mormors lilla kråka


 


Mona och Micke spelar fotboll med Algot.. det enda han ska göra numera..


Martin gillar jordgubbar ;)




Jocke var nykter :P


PM.. traditionen är att alla ska ha sverigetröjor när vi e i Gråbo.. haha..  grillat kött i alla former serverades senare

blev lite kyligt fram mot kvällen


fotbolls VM hann vi ju med att kolla lite på osså.. två viktiga matcher.. både spanien och brasilien samma kväll ;)


kvällen avslutades med paj

tack för en fin midsommar alla vänner!



Kommentarer
Ida säger:

Vilken dundermidsommar! jag är lite avis faktiskt... själv firade vi den med att åka till IKEA hahaha och sen gjorde jag päror med sill :P Jättefina bilder som alltid har du också! snaaaart ses vi, kan inte vänta! Kram!

2010-06-29 | 09:27:14
Bloggadress: http://madrida.blogg.se/
Peo säger:

Jag har inget minne av någon paj!

2010-06-30 | 08:57:14
Sandrah säger:

Christer är bästa programmet :D

2010-07-02 | 19:25:54
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback