Flygdag, examen, utgång o blodomlopp

I lördags var vi på flygdag på Aeroseum ute i Säve. PM, Camilla, Leo, Elin O Vintra var där och så även Jocke o Eric. Algot var självklart som på moln hela dagen eftersom där fanns massa helikoptrar, även en att åka med i. Där var även brandbilar, ambulansflygplan, polisbil och lite karuseller. Vi kollade på museet under mark, i en jättehangar.

på säve gamla flygplats för barnens flygdag med PM, Camilla, Jocke o alla ungar :)


helikopterflygning.. Algot skrek "mamma titta en helikopter" konstant i typ 10 minuter innan han lugnade sig nog för att hämta andan


underbara Elin


söte



 fina vänner


moviestar oooh moviestaaaaar.. u think u are..


Vintra var osså med idag.. Fick följa med sin kompis Leo ju


var nere i stora museet under jord.. jätte hangar


lek


lycka!!!...


...sitter ju i en helikopter




inTErnskämt ;)


Eric 1 - Jocke 0

 
utställning av massa plan


hon e ju så omåttligt söt! :)


Algot åker karusell :)



På eftermiddagen sms:ade min goa vän Maria och frågade om vi inte skulle göra något. Så kl 7 stack jag till Linnéstan för att bli bjuden på risotto med lax.. suuupergott! vi lagade mat, snackade och delade en flaska vin. Därefter blev det jättegoda shots, som Maria satte fyr på.. det enda var att man skulle ju blåsa ut dem direkt, men det hade inte vi fattat.. så glasen var skitvarma när vi skulle dricka. haha.. Vi gick ut lite senare, till en bar på andra långgatan. Där mötte vi även en kompis till Maria och hennes dejt. Det var en hellyckad kväll med många skratt.



Dagen efter vaknade jag dock med världens förkylning och lite bakis, så den spenderades i all lugn hemma. Vi var ute på förmiddagen o såg att det var ju smockat med folk här utanför o kvarteren runt omkring. Visade sig att det var en megaloppis, där vem som ville fick ta ut sina gamla saker o sälja.. var bara att ställa sig.. Hade vi vetat det innan hade vi nog osså ställt oss där, perfekt ju.. som blocket fast man slipper skicka haha.. vi gick iaf runt o kollade på allt o var lite på lekplatsen med Algot.


jätteloppisen längst med allmäna vägen i majorna


snygging i mina glasögon :)

Måndag var lika seg, men upp o Algot iväg till dagis. Skulle se examenspresentationer av ett antal vänner. Först ut Linnea, sedan Malin, Maria, Emelie och sist Veronica. Jag hann inte gå på Evelinas och inte heller Elins.. Men nu är alla klara arkitekter. En av dem har ett jobb som börjar på torsdag. Vad häääääärligt för dem alla!! är så glad för deras skull. Man blev såklart lite sugen på att bli färdig nu! På tisdagen fortsatte presentationerna och jag hann även med att fixa lite med jobbsök.. sedan på kvällen var det att ut igen.. denna gången började vi Hos Maria A med Malin och Maja. Fest för hela examensgänget hölls sedan på chalmers, i en atelje, så där stannade vi hela natten ;) .. Skiiiitkul hade vi!!! haha.. Grattis än en gång till alla nyblivna arkitekter!!




Malin o Mia.. ni e ju för söta



idag har varit en ganska seg dag. Jag dras fortfarande med en dunderförkylning. Har ont i hals och kroppen i allmänhet, men städade och röjde. Sedan gick jag o Algot till Slottskogen för att möta Camilla, Leo o Elin för att kolla på djuren och promenera lite bara.. Två timmar senare kom PM, Peo, Jocke, Martin och Micke. Vi skulle springa Blodomloppet, en mil i slottskogen idag. Det var hyfsat med folk och underbart väder. Hela veckan har varit sol o upp mot 30 grader. Så sköööönt!! I vilket fall som helst så klarade jag o peo det hela på lite mer än en timme eftersom vi gick en stor del (jag var sjuk ju till på det otränade).. De andra tre i vårt lag sprang på runt 40-45 min.. PM o Camilla var barnvakter.. efteråt fick man iaf en icakasse med massa fika, bland annat lax, potatissallad och goda mackor o lite gottis. En jättebra dag!




en närgången påfågel :)


blodomloppet i slottskogen. Ett lag på 5 man ska man vara för att få en picknickkorg efteråt.. det var jag o datakillarna på siba :)


vi som sprang o så Milla o PM ;)




snygg tröja.. jag blir inte aaaalls blek!! ;)


Kommentarer
Maria A säger:

Hahaha visste inte att du lagt upp dessa korten! =) ja kul hade vi ju iaf! ;) har en hel del kort från kvällen men kanske kanske väljer ut ngra få till facebook! Ha det bäst! Kram

2010-06-09 | 13:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback