helgen o Jobb!! :)

Fredagen började med att Algot var på dagis.. Jag hann ligga en stund ute på gården i solen o gotta mig innan det var dags att hämta Algot igen. Han har klagat på ont i ögonen när vi e ute i solen o fått låna mina gigantiska glasögon, och dessutom hittar jag inte hans ifk-keps.. så jag o Algot spenderade eftermiddagen på stan. Han sov i typ 5 minuter och seda var det full fart på honom i butikerna. Han säger så roliga saker nu så man skrattar ju hela tiden åt hans resonemang och frågeställningar (det kan bli riiiktigt pinsamt osså ibland, när han frågar om folk i närheten hehe)



algot med nya brillor och mössan som jag redan visat ;)

söndagen den 6e, nationaldagen, var vi på botaniska trädgården nästan hela dagen. Dagen avslutades på plikta (baotalekplatsen i slottsskogen).. Algot vill INTE hem därifrån... nåväl, har massor bilder av denna dag, men ligger tyvärr på andra datorn och jag är i skåne nu, så de får jag lägga upp här sen ;)

Måndagen spenderade jag att plocka fram mina skolprojekt, skiva ut och samla i min portfölj. Var på chalmers ett par timmar när Algot var på dagis.

För igår, tisdag, skulle jag till Lund på intervju. Underbara underbara Maria har praktiserat hos ett arkitektkontor när hon pluggade i Lund, Zoom arkitekter. 4 st arkitekter har nu delat upp sig till 2 o 2.. det ena paret har blivit Bjartmar & Hylta. De kollade med Maria om hon kunde hjälpa dem, men hon kunde inte ta jobbet, så rekomenderade mig istället. Så allt gick superfort. Skickade ansökningen i onsdags och nu en vecka senare har jag alltså fått jobbet :) .. Blev snabb genomgång av projekten och sen gick vi ut och tog en öl innan jag åkte hem till Sibbhult till mamma o pappa. Hade kastat ut Algot till sin morfar i Hässleholm på vägen ner vid 2 så han var redan där... Jag fick ett par timmar i Lund, som jag spenderade i solen vid domkyrkan, tog lite foton på stan och käkade.. en bra dag igår!!! :)










i augusti blir det nog att jag börjar. Kontrakt o sådär ska skrivas om någon vecka. Får se om jag får tag i en liten lägenhet så kan bo mån-tors i lund och sedan helgen i Gbg.. kommer bli superbra tror jag :) .. det verkar vara ett skitkul jobb, inriktade på precis det jag gillar rita, villor, små stadsplaneringar och endel tävlingar. De använde sig dessutom av samma program som jag brukar göra. Så passade perfekt.. hoppas hoppas hoppas det kommer bli kul kul kul!!
(det var dessutom ganska många sammanträffande, till exempel kom vi fram till att ena ägarens svägerska varit min lärare på gymnasiet och han själv kände till Östra göinge trakten väldigt bra. De hade oxå fått barn mitt i utbildningen precis som jag och vi hade massa gemensamt att diskutera och prata om..därför föreslog de oxå att jag jobbar 4 dagar och får 3 hemma hos min son..det känns topp!)


kom hem och fick se hur långt mamma o pappa kommit med köket nu. Lina hämtade mig i stan när jag kom med tåget så hann träffa henne o snacka lite nu innan hon ska på Sweden rock (superavis är jag hehe)


trägolvet lagt


stolarna till bardisken

 
ny skänk att ha finporslin i ..


lådor och handtag på plats i ön


Kommentarer
Ida säger:

Det är så skoj att du hittat praktik!! är såååå glad för dig skull! kommer bli toppen! Vad fint mamma o pappa har det i köket nu, vill hem och se det! bara en o en halv månad kvar typ tills vi kommer! :P läääängtar! PÖSS O KRAM!

2010-06-09 | 12:34:27
Bloggadress: http://madrida.blogg.se/
Carro säger:

Jätteglad för din skull vännen! Hoppas du kommer trivas bra när du väl börjar jobba. Kram

2010-06-09 | 12:39:48
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
liindblaads säger:

har du testat den nya oboyn ? med daim smak ?

jag gjorde det och jag tänker hissa den .. vad vill du göra ?

2010-06-09 | 13:31:49
Bloggadress: http://liindblaads.blogg.se/
Ida säger:

Jag tycker det börjar bli dags för en uppdatering här nu... lr? jag vet att jag också behöver uppdatera min blogg men ändå... haha hoppas allt är bra med er! pöss o kram!

2010-06-19 | 04:27:28
Bloggadress: http://madrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback