26 år o lite till



Då har ännu en födelsedag passerat. Den var händelserik och rolig som mina(våra) födelsedagar brukar vara. Även så där perfekt vårig som den ska vara, med sol, blommor o allt det där.




Mamma och pappa kom tidigt på fredagen till Götet, mötte dem på stan vid 11 när jag lämnat Algot på dagis o sådär. Mamma gav mig direkt 500 kr som var från mormor och morfar att köpa en tröja för.. jag hittade 2 par byxor, ett linne och en kofta för den istället, toppen! hehe..  (mamma står som vanligt förbluffad över min förmåga att hitta så billiga, men snygga kläder ;)..) Vi gick på nordstan till 1, stack till Linné och lunchade på en italiensk resturang (makalöst gott!).. kl 2 hämtade vi sedan Algot på dagis, som var såå galet glad att se sin mormor o morfar, som han alltid blir. Mamma o pappa har inte sett hans dagis innan, så det var kul att de kunde hälsa på hans "fröknar" och se lite av hans kompisar, som de hör så mycket om från mig o Algot. Vi stack ut till frölunda torg en runda osså innan det blev hemfärd. Kvällen spenderade de på hotell, jag o Peo i tv soffan.


lovade momor o morfar en bild på kläderna jag köpt för de 500 jag fick.. tack o puss på er!



Lördag. Min födelsedag började tidigt med frukost på sängen och Peo o Algots presenter. Jag fick Ifk- palestinasjal, biljetter till Kiss och till West coast riot o Metaltown.. så i sommar blir det massa grym hårdrock för mig :D YEEEAH!!!





 Vi sov rätt länge sen, tog det lugnt ända till lunch. Mamma o pappa kom, jag fick mer presenter och vi fikade. Fick gardiner till sovrummet, så nu är det helt perfekt!! fick oxå ett jättefint armband, dukar till köket och pengar.



snygga svarta gardiner med hållarna osså till ..osså fin vit duk till köket.. vi behåller de vita gardinerna där inne och har tagit ut överskåpet.. så där är nu osså ganska klart!


armbandet från smycka.. kollektionen "Rock by Sweden Åsitas". (smyckesföretaget Åsitas har skapat en egen kollektion med Laila Bagge. Glittrigt och glamouröst med rockig känsla.)


Sedan tog de med Algot till Slottskogen, tittade på djuren, lekte på lekplatsen, åt glass o massa sånt kul, mest jag och Peo började fixa lite inför festen.. handlade lite och plockade fram. Mamma o pappa hjälpte till med maten innan de o Algot åkte till hotellet igen. Vi gjorde bål och färdigt maten precis lagom till första gästerna kom.. Vi käkade tacos och sedan massa gottis hehe.. drack bål, tequila och lite annat smått o gott.. Vid 12 var vi ett litet gäng som gick ut på stan... superlyckad kväll var det iaf och jag är så himla nöjd!!











bålen var en hit, trots den såg lite giftig ut ;)


tequila race.. haha..











fina strumpor


Söndag, sov till middag då mamma o pappa kom för att lämna tillbaka Algot.. han var måttligt glad när de åkte hem igen.. stackars kotten.. han kom till mig nån timme senare och sa
A: mamma, jag ska säga hejdå till er
M: varför?
A: jag ska åka tåget till mormor och morfar själv....ska jag

Vid 4 hoppade jag i springdojorna och sprang älvrundan (som jag kallar den) med peo cyklandes bredvid och Algot i sin stol där bak. Eftersom den är 15 km och det tar en bra stund för mig att ta sig runt, så somnade Algot halvvägs hihi.. Men det var strålande sol och perfekt värme.. det finns inget bättre än att springa på bryggpromenaden på norra älvstranden o njuta av vattnet och solen.. det är så fint!! När man kommer över på södra sidan är det oxå väldigt fint, men då var jag så vansinnigt trött så man njuter inte lika mkt hehe



igår var jag nere på stan för att leta efter ett par jeans jag hittat i fredags, fast inte i rätt storlek.. gick in på samma affär igen och hittade dem direkt.. skitsnygga, baggy jeans var det.. så nöjd.. så nu har jag ett gäng nya kläder, vilket kändes grymt välbehövligt o kul..


snygga ifk-tröjan fick jag av PM o Camilla.. osså byxorna jag köpte igår.. ignorera stilen.. vet inte vad jag håller på med haha


Kommentarer
Elin säger:

Grattis! Vilka fina kläder. Var har du köpt den svarta koftan med kort ärm?

2010-04-27 | 20:41:44
Bloggadress: http://typisktelins.blogspot.com
Carro säger:

Alltid lika kul att läsa din blogg Hannah. Massa bilder gillas :)



Superfina kläder du fått ihop. Baggyjeans är ju så gött. Dina var riktigt fina i färgen. Hade verkligen varit kul att komma till GBG snart. Träffa er och shoppa lite. Shoppa med dig verkar bra, hitta billga kläder + att vi nog tycker det är lika kul att gå i timmar! (not)



Kraaaaaam!

2010-04-27 | 22:03:24
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Ida säger:

Snygga kläder! Massa presenter du fått! Vad bra att ni fick en lyckad fest och att du hade en bra födelsedag! han är ju för rolig lille kotten! :O)

Vill träffa er nu...

Kram kram!

2010-04-28 | 14:32:19
Bloggadress: http://madrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback