Flytten är i full gång

det händer mycket här. Veckan har spenderats i skolan framför datorn på dagarna och hemma packandes på kvällarna..


vi e trötta :).. Peo la sig på soffan för han fick inte plats tyckte han haha

Vi har haft grupparbete i skolan. Jobbar med ett glatt gäng på 7 pers från olika delar av världen, bara jag som e svensk..från portugal, schweiz, usa, tjeckien, iran och singapore.. det är himla jobbigt att få alla att komma överens och att ens få alla att jobba..men kul är det att träffa lite folk o känna på hur det är att jobba såhär...


på fältstudie i angered förra veckan.. passade på att shoppa lite ;) hihi


experimentsdags på Opaltorget i Tynnered


hängde upp typ 15 meter papper på opaltorget för att skapa rumsligheter och friktion (väldigt flummig kurs).. lånade tre projektorer som skulle visa filmer av natur, stad och nöje.. men det var strålande sol och blåsigt som tusan, så ni förstår säkert hur det gick haha.. pappret blåste upp och det syntes ingenting på pappret eftersom det var så ljust.. så jag fick photoshoppa inför inlämning idag haha

 

i måndags fick jag sedan ta en snabbvisit till Skåne. Jag och Algot åkte tåg ner på kvällen. Tisdagen blev sedan mycket intensiv. Jag hämtade morfars släp, vi packade in bordet och stolarna vi ju fått, jag körde till stan o köpte barnstol till cykel (eftersom Peo ju köpte en cykel till mig förra veckan som jag ska lägga upp foto på så snart jag kan) och hjälm till mig (Algot har redan fått ifk-hjälm av sin mormor o morfar ju) så vi nu kan börja cykla till dagis o skola.. sen till Lina o Tova för att göra vid mitt hår.. hon färgade det, tog bort hårförlängningen, rengjorde allt och satte tillbaka.. så nu är det topptrim igen :).. Algot fick en sojakorv för Lina har inga vanliga.. hon läste på brödet, men tänkte klart inte på korven.. när vi kom på att vi inte läst så flög jag till frysen...äggpulver var det i de små rackarna.. jag bara skrek åt lina att ta korven från honom. Han hade då redan lagt den själv, för han märkte att nåt var fel.. han blev väldigt otålig o visste inte riktigt vart han skulle ta vägen.. antog att det kliade överallt på stackaren. Trött o satt i mitt knä under ständig stenkoll av mig o Lina.. han fick som tur var aldrig problem att andas så vi avvaktade hemma.. efter en stund så kom då allt upp igen. Det är perfekt att hans kropp reagerar sådär säger läkare, eftersom om det inte är i kvar i kroppen så gör det inte så mycket skada efteråt.. Han var dock extremt dålig i magen resten av kvällen och lite hängig.. men jag är överlycklig att det inte blev samma reaktion som förra gången.. denna klarade vi ju bra hemma o han slapp proppas med massa stark medicin.. var nog väldigt lite ägg i detta osså, sist åt han ju ägg i ren form liksom!


har förresten helt glömt att visa Algot grymt snygga nya kängor som han fick av mormor o morfar när de var här uppe o passade honom mest vi var på bröllop.. nu har de även köpt en snygg höstjacka som vi tackar o bugar för! :)

Körde hem till Gbg med Peos föräldrars bil och morfars släp på tisdagskvällen, packat med bord och lite annat smått o gott. Det var dimmigt och ganska jobbigt eftersom jag körde ensam och klockan var närma ett när jag nådde Gbg.. Fick asa upp ekbordet o allt på natten där eftersom vi inte ville ha det liggandes i släpet över natten. Nu har vi ingen Algot förrän på söndag

PACKNING:

allt upppackat i högar.. får sitta vid datorn eller i sängen nu.. finns inget annat att välja på :)


fylls på snabbt


Peo skrubbar toan.. skönt att ha mycket av grovstädningen gjord!

 I vilket fall som helst fick vi ju vår lägenhet igår!! det blev såklart en runda med så mycket vi fick plats i släpet. Vi orkade dock inte mer än en gång, för det var tungt och jobbigt att bara vara två. Lättare idag när vi fick hjälp av Ola och PM. Hann två rundor, med alla lådor. Var gött att det hände lite. Nu är det mest möbler o lite småskit kvar. Blir nog på lördag. Tror det blir lite moteringsdag imorrn. Se vad vi kan hinna.

Kommentarer
Emma säger:

duktiga ni är!!

2009-09-18 | 07:27:18
Bloggadress: http://valkommentillminvarld.blogspot.com/
daniel säger:

sprängde ni utedasset?!

2009-09-18 | 09:55:25
mia säger:

vad skönt att komma igång med själva flyttning av saker. jag fattar inte hur jag ska kunna packa ner allt..ser ju inte så mycket ut när allt står där det ska..men när det plockas i så blir det plötsligt massor! lycka till!

2009-09-18 | 10:32:32
Bloggadress: http://mmio.blogg.se/
Carro säger:

Puh va skönt att det inte blev ännu värre med lille Algot. Stackarn! Va roligt att ni nu kan cykla till dagis och annat. Jag vill verkligen oxå ha en cykel. (Fast jag fyller ju snart år, hihi) Lycka till med resten av flytten! Hoppas vi ses snart. Är spänd på nya lyan. Kram

2009-09-18 | 12:05:36
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback