Jag har inte hunnit blogga

I skolan har jag fullt upp och även så här hemma. Tränade 5 dagar förra veckan. Måndag var det egen träning o tisdag blev det gyminstruktion där jag fick egen rundvisning och gick genom ett program jag ska köra. Hade lite tid över så hon gick genom löparbanden oxå med mig och vi pratade om hur jag ska öva inför stora provet i maj :).. onsdag blev det A-box, en stor besvikelse efter man gått på boxning vill jag lova. Kändes knappt som man värmt upp när passet var över. Får ge det nån chans till dock, för det vara inte ordinarie tränare. Jajja. Torsdag spinnade jag med Maria. Det var nybörjarpass eftersom jag bara varit på spinning 1 enda gång innan och det var för typ 3 år sedan. Kul var det iaf, ont i låren fick man osså. Igår körde jag sedan krafttag efter två dagars vila. Det var helt gaaaaaalet jobbigt. Träningsvärk så att jag knappt kan sätta mig på en stol ens. Låren är som gele och var det hela kvällen igår oxå.

precis tränat :).. ser stark ut va?


I vilket fall som helst så har skolarbetet tagit överhanden under veckan som gått. Vi hade inlämning idag och hela förra veckan plus idag, har gått ut på att lösa de helt överdrivna inklämningskrav vi hade. Workshop, föreläsningar och annat har även kommit emellan. Igår blev sedan Algot sjuk och fick feber, andningsproblem och kräktes igen. Trodde jag skulle vara tvungen att va hemma idag så jag satt uppe o gjorde min del av presentationsmaterialet till halv 3 inatt...så visar det sig att Algot är pigg o glad, så han kan till dagis. Därför gick jag till skolan och blev kvar till ca 19.00... kan ni fatta att man är trött?




Lite klumpigheter har jag även hunnit med denna vecka såklart. Jag har hyvlat av en stor bit av min långfingernagel med en osthyvel (AJ) och i fredags skulle jag åka ut till Peo på backaplan, satt på ett "fällsäte" som jag brukar precis bredvid Algot i sin vagn. Bussen tvärbromsade, vagnen höll på att trilla baklänges - jag upp och fånga den i luften typ... DÅ bestämmer sig busschaufören självklart att lägga gasen i botten igen.. tror ni Hanna fattar att "fällsätet" åkt upp igen?? NEJ självklart INTE, då hade det ju inte varit jag liksom.. ni fattar resten själva va? Jag sätter mig graciöst, i brakande kraft rakt ner i snöslask o grus på golvet... och gapskrattar. Algot som varit på lite klagohumör blir helt stum o bara gapar. Hanna skrattar ännu mer (dessutom även igen nu när jag skriver detta)... En tant som stått framför mig o sett det hela ler lite smått åt mig när hon ser att jag skrattar, de andra är allvarliga o tysta.. har de ingen humor alls tänker jag o fnissar ännu lite mer. Självklart ringde jag mamma o berättade på kvällen för att ge henne ett gott skratt. Tur det är nån man kan lita på har humor iaf :) haha..

Lite trevligt oxå har vi hunnit med.. I lördags var vi på kalas, ettårskalas för underbara lilla Leo! Så stor han är nu =).. Vi fick tårta, kakor och så även barnen. Leo fick ritrulle och fingerfärg av oss så Leo, Algot och Vintra fick måla.. det var mest Leo som gillade det hela, han var fullkomligt galen i färgen o målade så fint, lite på pappret och mest på sig själv hihi.. Annars var det Leos nya rutschkana som var roligast för de små. Bra Leo som fattade hur man skulle ta sig upp för den, så Camilla fick vara officiell lyftkran för de andra..

Öppna paket


 


Algot, Leo och Vintra vill klappa vovven


Lilla Viking tittar på när Algot leker med rutschkanan, som tydligen kan funka även som bilramp :)

Inget kalas utan tårta jue.. Leo hade 3! :)


 


Nu målar vi



Leo i full fart. Det får man väl säg var en uppskattad present ;) haha


Nu har jag tränat igen.. bara sprungit o lite smått o gott en timma.. ska börja läsa 300 sidor.. imorrn ska jag liksom skriva uppsats på vad jag läst och lämna in.. ingen ro o vila här inte..

Kommentarer
Emma säger:

Vad roligt att du börjat blogga igen, har saknat dig, o du, du ser fräschare ut än någonsin. ha en bra dag kram

2009-02-24 | 07:27:28
Bloggadress: http://valkommentillminvarld.blogspot.com/
Sandrah säger:

Vad du är duktig och jävlar var snygg du ser ut i kroppen då, det lilla man ser iaf ;)

2009-02-24 | 09:40:16
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/
MLE säger:

Gudans vad duktig du är som tränar så, önskade att jag oxå hade motivation :-). Ha de bra

2009-02-24 | 11:20:55
Bloggadress: http://livetfranminsida.blogspot.com
Carro säger:

Va duktig du är som tränar så. Roligt att du berättar om dina "klumpigheter" =) ktam

2009-02-24 | 18:38:16
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Camilla säger:

Tack så mycket för i helgen :-)) det var superkul!!

Vilka fina bilder :-))



Vad duktig du varit med träningen!! Vad skönt att vara igång igen kan jag förstå!!

Nu måste även jag komma igång...det börjar ju närma sig ;-) varvet alltså



Kram till er hela familjen

2009-02-24 | 19:49:17
Bloggadress: http://snozan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback