Min lille gotte

Skoldagen var trevlig. En lunch med Åsa och en utflykt till Kålltorp för att titta på gamla sanatoriet där de bygger över 50 nya bostäder (http://www.renstromska.se/). Det var intressant o huset är verkligen baoutastort med massa konstiga vrår, vind med takbjälkar, högt i tak och burspråk samt enorma terasser. Skulle gärna köpt en av de lägenheterna när de är färdiga. Har sett ritningarna och de verkar skittrevliga (även om endel som vi ifrågasatte med färgsättningar och planer mm).. men seriöst, 4 miljoner för en 3a (och 6 mille för de största).. då köper jag hellre ett hus. Hur fint dessa än ligger. Iaf är det bara en arbetsplats just nu och vi kollade mest runt i gamla sjukhuslokaler och på lite som ändrats och skulle ändras.. Råkade gå in fel och hamnade mitt i en asbest sanering.. inte skoj alltså, host host.. Vi sprang ut! haha.. Hade följe med en amerikansk och en irländsk utbyteststudent tillbaka. Trevligt med massa olika nationaliteter i vår nya klass =).. Fått prata engelska nästan hela dagen. Det märks att man behöver träna (fniss).. men det gick bra ändå. 



När jag hämtade Algot på dagis i eftermiddags så satt han hos en av personalen. När jag kom in o satte mig på huk så sprang han fram till mig och slängde sig i mina armar. Jag fick världens kram. Så tog jag på honom en kofta och han satt i mitt knä, då börjar han gråta.. inte panik eller arg eller nåt, bara satt där och lät tårarna rinna i ren förtvivlan över något jag inte har nån aning om. Jag blev helt rörd, visste inte vad jag skulle göra. Satt och kramades o vaggade honom lite i min famn o han satt bara kvar o gosade. Min lille kille. Hade nog saknat sin mamma :).. Vi gick hem o han fick sitta hos mig ett tag till. Efter välling och gos med pappa oxå så verkade han lite bättre. Han var så himla trött så det hade nog varit en lång dag helt enkelt. Jag och Kott duschade. Han älskar det. Bara står i strålen o njuter. Sen går han ut små stunder för att hämta andan, för att sen springa in o njuta lite till av värmen =).. gullig. han fick sedan tag på mitt lypsyl o vet hur man gör med ett sånt. Så han skulle kleta lypsyl på sig själv o oss hela tiden. Sitter fint o spänner sina läppar. ser skitkul ut! När vi la honom kom inte ett enda ljud. han slocknade på stört.

Har annars ägnat hela kvällen till en uppsats. Ska lämnas in senast om ca 1 minut. O jag e färdig nu hihi.. precis skickat. Gött o va klar.. Till imorgon har jag inte direkt nåt tvång så i natt kan jag sova gott.

   morgonbus med gotte





Kommentarer
Daniel säger:

Han är så go

2009-02-05 | 09:46:02
Bloggadress: http://danielberntsson.blogspot.com
Carro säger:

Åh söte då, han måste saknat sin mamma!

2009-02-05 | 15:20:56
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Anonym säger:

Åh vad söt killen e när han coolt hälsar hihi Trevlig helg

2009-02-07 | 13:42:34
mle säger:

Åh vad söt killen e när han coolt hälsar hihi Trevlig helg

2009-02-07 | 13:43:11
Bloggadress: http://livetfranminsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback