Sjuklingen o veckan

så var det i onsdags då. Jag och Algot var hemma. 11 fick vi en akuttid på barnmedecin, o det var tur det (annars hade det fått bli akuten på östra). Algot hade jättesvårt att andas och låg mest o försökte sova, vilket han inte lyckades med, som man mycket väl förstår. När vi kom in till läkaren så fick han inhalera nåt astmaspray och därefter kortison. Han blev nu diagnostiserad med åtminstonde infektionsastma, men förmodligen även utöver det eftersom han hostar när han är ledsen, skrattar osv trots han inte är sjuk.. iaf så fick vi utskrivet nån apparat som man ska sätta över hans mun och ge honom kortisonspray och astmamedicin genom. Börja med 8 ggr per dag och sedan trappa ner till 2 när han är bra igen. Då blir det alltid morgon och kväll med kortison ett tag så att han håller luftvägarna fria. Kanske ska han slippa långvarig hosta och andningsproblem nu. Hålla tummarna! Innan vi gick fick han inhalera en gång till eftersom han fortfarande rosslade på tok för mycket. Han hatar detta mer än nåt annat, så att medicinera honom är inte det minsta lätt eller trevligt ska jag tala om.. puh!
Vi var hemma och åt innan jag tog honom i vagnen till skolan. Det var CHARM mässa o de är alltid i vår byggnad.. (massa företag letar ingenjörer o arkitekter på chalmers =).. )..vi gick runt och tog lite roliga saker, gottis, linjaler, reflex, pennor.. ja ni vet, sånt som man kan få tag på på mässor... Sedan bar det av till Stadsbyggnadskontoret med Linda för att hitta info om Korsvägen och platsen. Lämnade av Algot på nordstan där Peo mötte oss innan bara... fick inte så mycket info på sbk. Satt efter o diskuterade nån timma på ett fik vid lilla bommen innan det blev hemfärd. Hann träna innan långa dagen var över.

Torsdag tog jag med Gotte till skolan. Han var mkt piggare och busade som en tooook! Kunde kanske lämnat honom på dagis tänkte man i efterhand, men kände att jag ville ha koll någon dag extra i och med han haft feber hela gårdagen osså..samt att man måste ju meddela dagen innan om han ska komma.. så ja.. fick bli sådär...  inte lätt för oss att få nåt gjort iaf, men lite kunde vi ändå prata. Hittade förresten ett eget litet rum att sitta o jobba i så vi slapp slåss om bänkarna inne i "Housing" salen. Maria och Linda sprang runt o busade med Kotte, mest tråkiga mamman bara satt o tittade på hihi..  Fick ta ett par foto på korsvägen innan jag mötte Peo på stan för Mixit... Hemma sen, så blev det buus för Kott o Peo mest jag jobbade på med skolgrejor







Fredag var galen. Vi skulle ju ha delinlämning kl 17.00.. massor massor att göra. Slängde ihop modell (märkte att en del var lite fel skala, ignore), skrev, skissade, photoshoppade mm mm.. Vi blev inte klara förrän 19.00.. skickade in och begav oss, helt utmattade, hemåt.. Jag handlade lite innan jag slutligen hamnade i tvsoffan hos Peo

Lördag var alla hjärtans dag. Jag tränade 2 timmar innan vi begav oss ut på stan för shopping. Peo bjöd mig på jeans (faktiskt ett par likadana svarta som jag köpte sist, men en storlek mindre eftersom jag krympt ur dem osså) och ett par snygga örhänge. Sedan var vi på kinaresturang och åt. Algot slängde ris över hela golvet, men fick i sig en hel del oxå =).. lite sötsursås o kyckling fick han osså.. mums! Vi köpte gottis på "4-gott" (för er som inte vet så är det stans absolut bästa godisaffär)... Vi begav oss hemåt, somnade gotte och spelade GH world tour kvällen ut.

Idag så åkte jag till stan själv. Köpte mig ett par jeans till och en tröja. Det blev två par byxor o en tröja till Algot oxå eftersom allt börjar bli för smått. Han har inte så mycket kläder överhuvutaget. Jag köpte två tröjor på tradera oxå ikväll, nya till Kott..en Levi's och en från danska märket pippi..Har planerat utflykt till Villervalla osså... Nähä, om man skulle ta o sova nu.




hans mage blir alltid som en boll precis efter han ätit hihi

Algot har sällan kläder på sig hemma för att han tycker det är skönt utan, vår lägenhet är galet varm och för att "vädra" huden så han ska slippa jobbiga eksem. O nu har han då hittat på nya nöjet att dra av sig även blöjan och springa naken! tokunge


ps. bilder på kläderna får jag lägga in en annan dag. jag är alldeles för trött nu



Kommentarer
Josefine säger:

Usch vad tråkigt att han blivit kass igen. Kan tänka mig att de inte e de lättaste att ge han medicinen. Men skönt att han börjar bli bättre. Kram

2009-02-16 | 10:21:38
Bloggadress: http://fridahjoosefine.blogg.se/
Sandrah säger:

Men usch att han var så illa däran :(

2009-02-16 | 12:51:58
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/
Carro säger:

Hoppas medicinen hjälper Algot nu då! Håller tummarna! Härligt att du gått ner ännu en storlek, måste kännas superbra! Heja dig! Kram

2009-02-20 | 14:00:37
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback