Älskade unge

Imorse vaknade jag 6 av att Algot ville snacka lite :).. Jag fick upp och göra välling, Peo byta blöja. Efter han sedan stuckit till jobbet så var det ett bra tag tills jag och Kott var tvugna att gå upp så jag tänkte minsann inte gå ur sängen. Jag la armarna om lilleman och gosade. Han la sina små armar runt min hals och gav mig en puss. Sedan kröp han tätt intill mig... var gång jag flyttade mig en aning så vred han sig lite närmre igen :) hihi.. tillslut somnade vi bägge sådär. Finns det något mysigare i denna värld, än att mysa med sitt barn på morgonen när man har extra tid? Eller för den delen att få en stor puss till svar när man säger "jag älskar dig" och den där lilla personen som släpper allt han har i händerna för att springa och slänga sig i mammas armar bara man sätter sig på huk. Tänk vad härligt det är att vara älskad .. Jag tycker lite synd om de som inte har någon att älska eller bli älskad av, för det är verkligen det som gör livet värt att leva. 

Annars har dagen varit lång. Föreläsning, studiebesök i Johanneskyrkan som idag tjänar som kyrka/café/samtalsrum/kontor. Stadsmissionen har en verksamhet för hemlösa och missbrukare som behöver en plats att vara, få mat o få stöd att sluta sitt missbruk med hjälp av AA/NA möten och så vidare. Väldigt intressant projekt. Sedan gjorde vi platsmodell över korsvägen i snickeriet. Massa kartong, en rolig maskin och mycket lim senare så var vi klara med en. Fast självklart ska man ha gjort i 2 olika skalor. Vi hann inte färdigt med 1:200 modellen så det får bli morgondagens projekt. 9.00.. 
   


Kommentarer
Sandrah säger:

Åå jag fick ju nästan en tår i ögat här.. Barnen är verkligen KÄRLEK!!

2009-02-10 | 22:11:11
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/
Daniel säger:

Härligt med respons. Det som är ännu härligare är att det kommer direkt från hjärtat när det gäller barn.

2009-02-11 | 05:43:37
Bloggadress: http://danielberntsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback