Workshops

Som vanligt när jag är i Skåne, så blir det tyvärr dåligt med uppdatering. Men ska bättra mig igen. I söndags kväll läste jag iaf 145 sidor om byggnadsvård och rastaurering av gammal arkitektur, nämligen boken "fem pelare, en vägledning för god byggnadsvård" från pärm till pärm. Det var ett åtagande av sällan skådat slag i min värld. Jag är inte superförtjust att läsa en hel bok samma kväll, som dessutom är proppfull med arkitetoniska avancerade termer och olika förhållningsätt mm mm. Jag har nu bara 200 A4 sidor kvar att plöja genom till fredag. Då ska vi även skrivit en liten sammanfattning på 2 A4 sidor om vad vi läst och egna tankar till på onsdag (hur det nu ska gå till med en kväll kvar).
 
Det känns sådär lite halvjobbigt eftersom vi till igår även skulle ha skrivit ut två bilder (som jag fick köra till mammas jobb o göra i söndagskväll) och ta med oss två saker för en workshop. Den höll på till 5 igår sedan. Efter den var min grupp tvungen att (som äntligen valt plats för housingprojektet) bygga en modell och förbereda allt med platsen inför workshopen idag. O vänta, DESSUTOM gick jag upp 5 i gårmorse efter sovit 3 timmar, för att ta tåget till Götet ju. Kom försent oxå, förbannade SJ. en timma försenat var det..(träffade dock tack vare det, Babbe på stationen i Hässlehåla. Han hade oxå hade tågproblem på väg till Malmö och det var ju trevligt iaf hihi) behöver jag nämna att det var en låååång dag. Kom hem från skolan kl 8... satte mig och orkade knappt röra en fena.

Lite komiskt att när Peo hämtade Algot på dagis igår så vågade de knappt lämna Algot till honom eftersom det var ingen som kände igen Peo. Han har var ju bara med absolut första dagen en timme och har sedan varken lämnat eller hämtat.

Idag var det workshop som var anknuten till projektet. Efter att kollat på en urseg dokumentär med några trevliga inslag, så satte vi fart att bygga modeller på huset enligt tre "obstructions" som läraren uttryckte det. Jag fick i uppgift att göra en modell som talade om rörelser på platsen, "mjuka" hus och att sticka ut och stoppa en rörelse... lika flummigt som det låter. Jag blev inte ens halvfärdig heller. Fick presentera det jag hade och sedan springa o hämta Algot på dagis. Det krävs en annan planering än förr måste jag påstå.. inte helt lätt alltid. Ikväll blir det läsa läsa läsa.

Kommentarer
Sandrah säger:

Är ju bra att de är försiktiga på dagiset och inte ger till vem som helst.

2009-02-03 | 19:19:53
Bloggadress: http://sandrah.blogg.se/
Carro säger:

Jag beundrar dig för att du kämpar på så med skolan, samtidigt som du är mamma! Bara så du vet! Hihi, lite roligt det där med Peo, Algot kände ju säkert igen sin pappa iaf ;) KRAM!

2009-02-03 | 22:17:49
Bloggadress: http://carolinus.webblogg.se/
Daniel säger:

Trevligt med lite att göra i skolan ju :) Låter som att det är full rulle. Hehe, bra att dagiset är observanta men trist för Peo. Man kan ju inte lämna ut ungen till vem som helst ;) Men Peo är OK, jag lovar :)

2009-02-04 | 09:06:29
Bloggadress: http://danielberntsson.blogspot.com
Emma säger:

you`ve got mail :-)

2009-02-04 | 09:18:30
Bloggadress: http://valkommentillminvarld.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback