svettigt värre

Ojoj vad svettigt det var att springa ikväll. Jag sprang tyvärr genomsnitt 8 minuter per kilometer, så lite lagom missnöjd. Skyller på att sista 1,5 km är ganska brant uppförsbacke vilket drar ut på tiden ganska rejält. Jag får helt enkelt skärpa mig. Lite längre rundor och mer intervallträning. Mitt mål på Göteborgsvarvet har jag lagt till lite realistiskt 6 min/km. Peo säger han ska klara under 2 timmar, men om jag sätter upp ett sånt mål och inte klarar det, så blir jag nog besviken. Bättre att bli possitivt överraskad såfall! Inte säkert jag klarar mitt mål heller, men jag ska åtminstonde kämpa som tusan för det. Jag har inte löptränat någonting sedan jag var 14 och har nog inte fått in nån grym teknik än på länge. Tävling var enormt längesen sist o aldrig har jag sprungit så långt, så jag har bestämt mig för att mest ta det som det kommer.  
Jag har trots allt en hel del övervikt att bära på när jag springer och då krävs det mer av mina fötter och ben än för dem som är lite mer "välbyggda".. ja, jag ska faktiskt vara skitnöjd bara jag tar mig i mål inom ramen av vad det får ta att springa. Vi får se i vilken form jag är till våren. Delmål just nu är att klara 1,5 mil till jul och 10 kilo lättare. Men det fixar jag nog allt! 
Nu - Dusch! 

förresten så upprepade Algot sin soffpromenad igårkväll, måste ju visa pappa oxå liksom =) hihi..   


2001, 7 år sedan idag, jämnades wtc med marken. Galet vad tiden går fort! det var två månader efter vi varit där, sett de ståtliga byggnaderna och gått runt i New york. Snacka om att jag var rädd när vi flög till Boston sommaren därpå igen!!(var ju där kaparna gått på. Men som ni säkert förstår så hade det blivit en hel del fler och strängare kontroller).. För 5 år sedan, samma dag, mördades Anna Lind. Vilken dag egentligen... stackars 11 september. Hoppas något lyckligt kan hända just denna dag, så det väger upp lite :)

Kommentarer
Camilla säger:

Min bror föddes den 11 september...men för 36 år sedan...men det var nog en av de lyckligaste dagarna i mina föräldrars liv ;-) så nåt kul har allt hänt ;-) trots att jag kan bli irriterad på min bror ibland ;-)

2008-09-13 | 10:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback